۱۴۰۱-۰۴-۱۵ - ۱۸:۳۳

مالیات خودروهای لوکس تعیین شد

بر اساس آیین نامه اجرایی قانون مالیات بر خودروهای لوکس، خودروهای بالای یک میلیارد تومان مشمول ۱ تا ۴ درصد مالیات شده اند.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور آئین نامه اجرایی قانون مالیات بر خودروهای گران قیمت را که در جلسه ۱ تیر امسال و با استناد به بند «ف» تبصره ۶ قانون بودجه امسال به تصویب هیئت وزیران رسیده بود را برای اجرا در تاریخ ۷ تیر سال جاری به وزارت خانه‌های کشور، تعاون و اقتصاد ابلاغ کرد.

بر این اساس خودروهای زیر یک میلیارد تومان معاف از مالیات هستند؛ خودروهای سواری یا وانت دو کابین از یک تا یک و نیم میلیارد تومان نیز نسبت به مازاد یک میلیارد تومان مشمول یک درصد مالیات خواهند شد.

همچنین خودروهای یک و نیم تا ۳ میلیارد تومانی نسبت به مازاد یک و نیم میلیارد تومان مشمول ۲ درصد مالیات می‌شوند و به خودروهای گران قیمت سواری و وانت دو کابین از ۳ تا ۴.۵ میلیارد تومانی هم ۳ درصد مالیات نسبت به مازاد ۳ میلیارد تومان تعلق می‌گیرند.

خودروهای لوکس بالای ۴.۵ میلیارد تومان نسبت به مازاد این رقم مشمول ۴ درصد مالیات می‌شوند.

فراجا، وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف به شناسایی مالکان خودروهای لوکس و افراد تحت تکفل آنها که خودروهای بالای یک میلیارد تومان هستند.

این پایه مالیاتی به خودروهایی که از ابتدای امسال بالای یک میلیارد تومان باشند، تعلق می‌گیرد؛ اما محاسبه مالیات آنها بر اساس قیمت روز خواهد بود که سازمان امور مالیاتی متولی محاسبه قیمت روز این خودروها تعیین شده است.

تغییر مالکیت این خودروها در دفاتر اسناد رسمی یا مراکز تعویض پلاک نیروی انتظامی بدون داشتن گواهی پرداخت مالیات متعلقه این خودروها از سامانه سازمان امور مالیاتی ممنوع است.

رقم مالیات بر خودروهای لوکس تعیین شد/ ماشین ۱.۵ میلیاردی، یک درصد

رقم مالیات بر خودروهای لوکس تعیین شد/ ماشین ۱.۵ میلیاردی، یک درصد

رقم مالیات بر خودروهای لوکس تعیین شد/ ماشین ۱.۵ میلیاردی، یک درصد

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=37208
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما