۱۴۰۱-۰۳-۰۵ - ۱۱:۱۲
مدیر عامل شرکت ملی گاز خبر داد:

آغاز مذاکرات برای صادرات گاز به پاکستان

مدیر عامل شرکت ملی گاز با اشاره به برنامه صادرات گاز به اروپا گفت: طبیعی است که ما هم دنبال این هستیم که بازارمان را توسعه دهیم و مشتری جدیدی داشته باشیم.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛مجید چگنی درباره اینکه آیا برنامه‌ای برای صادرات گاز به اروپا داریم، اظهار داشت: ما قطعا بررسی‌ها را انجام می‌دهیم، اما هنوز نتیجه قطعی حاصل نشده، طبیعی است که ما هم دنبال این هستیم که بازارمان را توسعه دهیم و مشتری جدیدی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: برنامه ما برای ورود به بازار اروپا از مسیر خط لوله است ولی هنوز به نتیجه قطعی نرسیدیم، بنابراین فعلا  نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران درباره صادرات گاز به پاکستان هم گفت: در این خصوص مذاکرات را آغاز می‌کنیم، آنها هم علاقمند هستند که از ایران واردات داشته باشند اما هنوز در شروع مذاکرات هستیم و اقدام خاصی انجام نشده است.

وی درباره تداوم صادرات به عراق نیز خاطرنشان کرد: قرارداد گازی با عراق برای صادرات به بغداد سال آینده به پایان می‌رسد و سال بعد از آن هم قرارداد بصره تمام می‌شود اما در قراردادهای جاری تکالیفی داریم که باید به میزان قرارداد گاز را صادر کنیم.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: در تفاهمنامه‌ای که باهم به امضا رساندیم، باتوجه نیاز آنها و شرایط کشور خودمان توافق کردیم که گاز را ارسال کنیم، اما در هر حال گاز ارسالی به عراق را افزایش دادیم.

وی رقم باقیمانده بدهی گازی عراق را یک میلیارد و ششصد میلیون دلار اعلام کرد و افزود: طبق تفاهمنامه مقرر شده بدهی‌ها ظرف یک ماه پرداخت شود.

منبع: ایلنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=34857
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما