۱۴۰۱-۰۲-۳۱ - ۱۴:۲۳

مذاکره برای رفع موانع بانکی ایران و عمان

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از انجام مذاکراتی با مسئولان کشور عمان برای رفع مشکلات مربوط به حمل و نقل و مسائل بانکی پیش روی وزارتخانه‌ها و نهادهای خصوصی دو کشور خبر داد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛علیرضا پیمان‌‌پاک در دیدار با وزیر صنایع بازرگانی و سرمایه‌گذاری سلطنت عمان از آمادگی این سازمان و وزارت صمت ایران برای تجهیز زیرساخت‌های تجاری بین دو کشور خبرداد.

وی در این دیدار با اشاره به سفر یک هیات تجاری از شرکت‌های توانمند ایرانی به کشور عمان و برگزاری نشست تجاری در اتاق بازرگانی مسقط و همچنین برگزاری پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی دکوراسیون، روشنایی و لوازم خانه و خانه‌داری عمان، پیشنهاد کرد کمیته مشترک توسعه روابط اقتصادی و تجاری به ریاست معاونان وزرای دو کشور تشکیل شود.

رئیس کل سازمان‌ توسعه تجارت ایران همچنین پیشنهاد این سازمان به عنوان دبیرخانه کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری دو کشور در زمینه امضای نقشه راه همکاری تجاری بین ایران و‌ عمان را مطرح کرد که هر دو موضوع مورد استقبال وزیر صنایع، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری این کشور قرار گرفت.

پیمان‌پاک با اشاره به موانع توسعه همکاری‌های تجاری دو کشور، از مذاکرات برای رفع مشکلات مربوط به حمل و نقل و مسائل بانکی‌ پیش روی وزارتخانه‌ها و نهادهای خصوصی دو کشور خبر داد.

وی در خاتمه به موضوع تاسیس مرکز تجاری ایران در عمان و توافق اتاق مشترک بازرگانی دو کشور در این زمینه اشاره کرد و خواستار حمایت و‌ پیگیری وزیر صنایع، بازرگانی و سرمایه‌گذاری سلطنت عمان به منظور تاسیس این مرکز شد.

در این جلسه وزیر صنایع، بازرگانی و سرمایه‌گذاری سلطنت عمان نیز با اشاره به سفر رییس جمهور کشورمان به عمان و دیدار با سلطان این کشور، این سفر را به عنوان یک فرصت مغتنم برشمرد و تاکید کرد انجام این سفر می‌تواند در توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور بسیار مهم و موثر واقع شود.

وی ابراز امیدواری کرد در این سفر اسناد اقتصادی و تجاری که زمینه‌ساز توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور هستند، به امضا برسد.

در آستانه سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عمان، علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران هفته گذشته در راس هیاتی بلندپایه تجاری، بازاریابی متشکل از ۳۰ شرکت خصوصی، نمایندگان سازمان بنادر و صندوق ضمانت صادرات روز دوشنبه وارد این کشور شد و مورد استقبال مقامات عمانی از جمله مدیرکل تجارت وزارت صنایع، بازرگانی و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان و همچنین علی نجفی خوشرودی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط قرار گرفت.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=34512
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما