۱۴۰۱-۰۲-۲۹ - ۱۳:۴۸

نفت همچنان بالای ۱۱۰ دلار

امید به بهبود تقاضا برای سوخت با کم شدن محدودیت های کرونایی چین، قیمت نفت امروز افزایش یافت و همچنان بالای ۱۱۰ دلار است.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛با امید به کم شدن محدودیت های کرونایی شانگهای که می‌تواند تقاضا برای سوخت را بهبود بخشد و در عین حال موجب نگرانی در مورد کمی عرضه در جهان می شود، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با یک دلار و ۳۳ سنت افزایش ۱۱۰.۴۴ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۵۶ سنت افزایش ۱۱۰.۱۵ دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی دیروز ۲.۵ درصد افت قیمت داشتند و در ساعات اولیه معاملات امروز نیز شاهد کاهش قیمت بودند.

ساتورا یوشیدا، تحلیلگر بازار گفت: «افت شاخص وال استریت در ساعات اولیه معاملات بر احساس حاکم بر بازار تاثیر منفی گذاشت زیرا نگرانی در مورد کاهش مصرف و تقاضا برای سوخت را تشدید کرد.»

ارزش سهام بازارهای آسیایی هم از روند شاخص سهام وال استریت پیروی کرد زیرا سرمایه گذاران در مورد افزایش تورم در جهان و سیاست های کنترل کرونای چین و همچنین جنگ اوکراین نگران هستند.

یوشیدا گفت: «با در انتظار تصویب ماندن ممنوعیت واردات نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا که عرضه نفت در جهان را کمتر می کند، بازارهای جهانی فعلا روند افزایشی به خود گرفته اند.»

اتحادیه اروپا بسته جدید برای اعمال تحریم های تازه علیه روسیه ارائه داده است. این بسته شامل تحریم نفتی روسیه است زیرا برخی از کشورهای اروپایی از جمله مجارستان با این طرح مخالف هستند.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=34417
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما