۱۴۰۰-۱۰-۲۹ - ۱۱:۵۳

ایران جزو ۱۴ کشور نیروگاه‌ساز جهان است

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو گفت: ایران یکی از ۱۴ کشور نیروگاه‌ساز بزرگ جهان است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛«رضا انجم‌شعاع» در سومین نشست هم‌اندیشی معاونت سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور با معاونان مدیریت و منابع انسانی دستگاه‌های اجرایی افزود: در بخش برق کشورمان  گام‌های بزرگی توسط متخصصان برداشت شده، به‌طوری‌که بیش از ۸۶ هزار مگاوات نیروگاه احداث شده است.

وی ادامه داد: طول شبکه‌های انتقال برق ۵۴ هزار و ۸۰۰ کیلومتر است که برق ۳۰ میلیون مشترک را تامین می‌کند.

انجم شعاع خاطرنشان کرد: وزارت نیرو در کنار ۷۱۵ سد که ۵۴ میلیارد مترمکعب آب را ذخیره می‌کند،  ۳۰ هزار کیلومتر خطوط انتقال آب، ۱۶ هزار کیلومتر شبکه‌های آبیاری، ۱۶۶ تصفیه‌خانه آب، ۱۸ میلیون مشترک در بخش آب و ۸ میلیون مشترک فاضلاب را مدیریت می‌کند.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو با تاکید بر نگاه ویژه دولت سیزدهم به دو بخش مهم آب و برق،  گفت: وزارت نیرو با ۲۰۰ شرکت وابسته و تابعه دو خدمت زیربنایی یعنی تامین آب و برق را به مردم ارائه می‌کند.

وی درباره ناترازی در بخش برق کشور، خاطرنشان کرد: با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته شاهد یک ناترازی هستیم که دولت سیزدهم با یک برنامه‌ریزی منسجم و منظم به دنبال افزایش ۳۵ هزار مگاواتی ظرفیت برق کشور در چهار سال آینده و جبران این ناترازی است.
انجم شعاع بر لزوم توجه به آموزش نیز تاکید کرد و گفت: خدمات متنوعی که در بخش برق و آب انجام می‌شود بدون تکیه بر فناوری‌های روز امکانپذیر نبوده و باید با پیشرفت علم این نوع خدمات را بروزتر کنیم.
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو توجه پژوهش‌های حوزه منابع انسانی و اصلاح ساختار را ضروری دانست و افزود: یکی دیگر از کارهای مهمی که در این دوره می‌توانیم انجام دهیم، توجه به پژوهش‌های کاربردی منابع انسانی است که در این بخش مشکلات عدیده‌ای داریم. بسیاری از پژوهش‌ها در حوزه فنی است و باید بخشی از این پژوهش‌ها را به حوزه منابع انسانی سوق دهیم.

 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=29206
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما