۱۴۰۰-۱۰-۲۵ - ۹:۲۹

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۱۰/۲۵

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۱۸۱۷ دلار و ۹۴ سنت رسید.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ افزایش سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا و تقویت احتمال افزایش نرخ بهره در این کشور سبب شد تا قیمت طلا روز گذشته شاهد کاهش باشد.

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۱۸۱۷ دلار و ۹۴ سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه فوریه هم با ۰.۲۷ درصد کاهش به ۱۸۱۶ دلار و ۵۰ سنت رسید.

سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا دیروز تقویت شد و ارزش دلار نیز ۰.۴ درصد در برابر ارزهای رقیب شاهد افزایش بود. این عوامل سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

پس از انتشار آمارهایی که نشان می داد میزان خرده فروشی در آمریکا طی ماه دسامبر ۱.۹ درصد افت کرده و شهروندان این کشور به دلیل مشکلات موجود در زنجیره عرضه کالاها و رشد سریع موارد ابتلا به سویه اومیکرون با کمبود کالا مواجه شده اند قیمت طلا برای مدت کوتاهی شاهد رشد بود.

علیرغم افزایش ارزش دلار در روز جمعه، کاهش کلی ارزش این ارز در هفته اخیر سبب شد تا قیمت طلا شاهد رشد هفتگی بیش از یک درصدی باشد. در وضعیت رشد تورم طلا به عنوان محل امنی جهت سرمایه گذاری مطرح می شود، اما بالا رفتن نرخ بهره که فدرال رزرو برای آن برنامه ریزی می کند هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا می برد.

موسسه تی دی سکیوریتیز در یادداشتی نوشت: «با توجه به اینکه بازارها در نهایت تمام تمرکز خود را معطوف تصمیمات و اقدامات فدرال رزرو کرده اند، محدود شدن حجم ورود سرمایه احتمالا سبب خواهد شد تا قیمت طلا در هفته های آتی آسیب پذیر شود.»

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=28925
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما