۱۴۰۰-۱۰-۰۶ - ۴:۲۵

۷۰ درصد از صادرات کشور به ۵ کشور است

در ۸ماهه نخست امسال رقم صادرات ایران به ۳۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار رسیده است که از این میزان ۷۰ درصد به مقصد ۵ کشور است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ بر اساس آمار منتشر شده از اتاق بازرگانی در ۸ ماه نخست امسال ۵۷ درصد از صادرات غیر نفتی متعلق به ۳۰ ردیف از ۳ هزار و ۵۸۶ تعرفه‌های صادراتی است؛ که ۵.۵ درصد به ورق فولاد، ۵.۴ درصد به متانول، ۴.۴ درصد به شمش فولاد و ۳.۸۴ درصد به پلی اتیلن اختصاص می‌یابد.

۷۰ درصد از صادرات کل کشور به مقصد ۵ کشور است

براساس آمار‌های تجارت خارجی ایران، در ۸ماهه نخست امسال رقم صادرات ایران به ۳۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار رسیده است. این در حالی است ۵ کشور که شامل چین با ۱۹.۶ ، ترکیه با ۸.۵ ، امارات با ۴.۷، عراق با ۳.۶ و هند با ۳.۳ درصد میزان ۷۰ درصد از ارزش کل صادرات را به خود اختصاص داده اند. عدم تنوع پذیری در مقاصد صادراتی باعث افزایش فشار تحریم‌ها بر کشور می‌شود.

۷۰ درصد از صادرات کل کشور به مقصد ۵ کشور است

مقصد صادراتی ایران بیشتر شامل کشور‌های آسیایی می‌شود و کشور‌های اروپایی سهم کمتری از صادرات ایران دارند. براساس آمار‌ها در ۸ماهه نخست امسال حدود ۳/ ۹۳ درصد از کل صادرات ایران درحالی به ۲۰ کشور اول صادر شده که ایران طی این ۸ماه به ۱۴۹ کشور صادرات کالا داشته است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=28031
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما