۱۴۰۰-۰۹-۱۴ - ۱۲:۳۹
رئیس سازمان توسعه تجارت:

بانک‌ها به کمک صادرکنندگان می‌آیند

رئیس سازمان توسعه تجارت می‌گوید که شبکه بانکی کشور برای کمک به تامین مالی صادرات وارد عمل خواهد شد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ هر چند در سال‌های گذشته با ابلاغ بسته حمایت از صادرات از سوی دولت تلاش شده بخشی از مشکلات تامین مالی صادرکنندگان برطرف شود اما آنطور که رئیس کنفدارسیون صادرات می‌گوید بخش منابع مالی صندوق توسعه ملی با سرعت بیشتری نسبت به نظام بانکی در اختیار صادرکنندگان قرار می‌گیرد و اجرایی نشدن کامل این بسته خود به معضلی جدید در مسیر صادرات غیرنفتی تبدیل شده است.

علی رضا پیمان پاک – رئیس سازمان توسعه تجارت – اما می‌گوید که شرایط برای تامین مالی صادرکنندگان از طریق شبکه بانکی کشور فراهم شده و این سازمان با روش‌هایی هوشمند، افزایش صادرات غیرنفتی را در دستور کار خود قرار داده است.

پیمان‌پاک با اشاره به تامین مالی صادرات با همکاری شبکه بانکی کشور اظهار کرد: تلاش می‌شود با همکاری بانک‌های عامل، بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی امکان حضور فعال و موثر جامعه صادرکنندگان در بازارهای هدف صادراتی با اولویت ۱۵ کشور همسایه و اتحادیه اوراسیا در راستای افزایش رقابت‌پذیری و در نهایت نیل به اهداف پیش‌بینی شده تجارت خارجی کشور فراهم شود.

وی همچنین  بر نقش حاکمیتی و تنظیم‌گری سازمان توسعه تجارت ایران در حوزه تجارت خارجی کشور تاکید کرد و با ارائه گزارشی از اقدامات سازمان توسعه تجارت ایران در طول صد روز نخست دولت سیزدهم، برقراری جلسات مستمر با صادرکنندگان و احصای مشکلات و چالش‌های پیش روی آنان را مهمترین برنامه سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد.

پیمان‌پاک افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت حمایت و رفع مشکلات فرا روی صادرکنندگان در حوزه‌های مختلف از جمله حمل و نقل، ایفای تعهدات ارزی، ضمانت صادرات و تامین مالی در حال انجام است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: ظرفیت بانک‌های عامل جهت تامین مالی صادرات در قالب سرمایه در گردش صادرات و همچنین اعتبار خریدار و فروشنده از اهمیت بالایی برخوردار است ضمن آنکه تلاش می‌شود با همکاری صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل فرهنگ صادراتی را گسترش داده و منابع بانکی را به سمت تولید صادراتی رهنمون کرد.

وی استفاده از روش‌های هوشمند در جهت توسعه صادرات غیرنفتی را حرکتی نوین دانست و اضافه کرد: با استفاده از روش‌های هوشمند، ضمن کاهش هزینه‌های صادرکنندگان در بازارهای هدف، می‌توان قدرت رقابت‌پذیری کالاها و خدمات ایرانی را در بازارهای هدف گسترش داد.

پیمان پاک تسهیل تجارت برای بنگاه‌های کوچک و متوسط را از جمله اولویت‌های سازمان توسعه تجارت ایران دانست و به سایت سازمان توسعه تجارت گفت: لازم است از ظرفیت شبکه بانکی کشور برای این منظور استفاده کرد.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=26918
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما