۱۴۰۰-۰۹-۱۰ - ۸:۱۴

فرش تنها صنعت بومی در اشتغال و ارز آوری است

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرش دستباف کشور گفت: فرش در اشتغال و ارز آوری تنها صنعت بومی‌ کشور و مکمل شغل‌های دامپروری و کشاورزی است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛«عبدالله بهرامی» اظهار داشت: صنعت فرش در جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و حاشیه شهرهای بزرگ نقش بسیار مهمی دارد.

رئیس کمسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون ایران افزود: صنعت فرش تمام مولفه های اقتصاد مقاومتی را دارد و نیاز است که پیش از گذشته به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر بی توجهی و بی مهری به هنر صنعت فرش دستباف افزایش پیدا کرده است، گفت: این امر باعث شده که جایگاه این کالای فاخر در بخش تولید و صادرات کاهش زیادی  پیدا کند و از رغبت بانوان به فرش کم شود.

بهرامی ادامه داد: در چند سال گذشته شاهد خروج اساتید طراحی و استاد کاران ماهر قالیباف و پژوهشگران این هنر صنعت به کشورهای همسایه هستیم که با رفتن  نیروهای فنی و هنرمند، جایگزینی دیگر پیدا نخواهند کرد و این نام آوران با خود افتخار، فرهنگ، فن کوزه گری و هنر سه هزار ساله ایران را به رقبا و کشور های همسایه هدیه خواهند داد.

وی خاطر نشان کرد: اگر تاکنون رقبا فقط طرح‌های ما را برداشته و تولید می کردند دیگر نیاز به این کار ندارند چرا که اصل صاحب فن و صاحبان طرح ها را در اختیار دارند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرش دستباف کشور تاکید کرد: متولیان امر باید به این صنعت نگاه ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانیم با رونق صنعت فرش در کشور نه تنها به اشتغال کمک کنیم بلکه در سطح اقتصاد کلان و صادرات کشور نقش مهمی ایفا کنیم.

 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها:, ,

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=26690
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما