۱۴۰۰-۰۹-۰۹ - ۱۴:۳۸

رشد ۳۲ درصدی تخلیه کالای اساسی

سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۳۲ درصدی تخلیه کالای اساسی در بنادر کشور طی ۸ ماه امسال خبر داد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی هشت ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۱۷ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۱۵۱ تن بود که در مقایسه با تخلیه ۱۳ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۷۱ تنی کالاهای اساسی طی مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش یافته است.

بر این اساس تخلیه گندم در مدت یاد شده معادل ۳ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۶۲۱ تن بود که نسبت به تخلیه ۲ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۸۳۲ تنی در مدت مشابه سال ۹۹، رشد ۴۱ درصدی داشته است.

تخلیه جو ۲ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۶۷۶ تن بود که نسبت به تخلیه ۱ میلیون و ۳ هزار و ۲۴۴ تنی در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۴۳ درصدی را نشان می دهد. تخلیه ذرت  ۵ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۹۵۷ تن بود که نسبت به تخلیه ۵ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۱۵۱ تنی در مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۴ درصدی داشته است.

تخلیه سویا بالغ بر ۳ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۳۷۴ تن بود که نسبت به تخلیه ۱ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۸۲۵ تنی در مدت مشابه سال ۹۹، رشدی معادل ۸۵ درصد را تجربه می کند. تخلیه برنج طی هشت ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۱۶۴ هزار و ۵۰۳ تن بود که نسبت به تخلیه ۱۷۶ هزار و ۷۶۹ تنی آن در مدت مشابه سال گذشته، کاهشی برابر ۷ درصد داشته است.

تخلیه شکر در بنادر کشور ۸۵۳ هزار و ۴۴۶ تن بود که نسبت به تخلیه ۱ میلیون و ۶۴ هزار و ۲۰۴ تنی آن در مدت مشابه سال ۹۹، کاهش ۲۰ درصدی را نشان می دهد. تخلیه روغن  ۱ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۵۷۴ تن بود که در مقایسه با تخلیه ۶۸۹ هزار و ۱۴۶ تنی این کالای اساسی در مدت مشابه سال قبل، حاکی از رشد ۹۳ درصدی است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=26663
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما