۱۴۰۰-۰۹-۰۷ - ۱۵:۲۸

سرقت‌های گسترده تجهیزات در پروژه های آبی

معاون مهندسی و توسعه شرکت فاضلاب تهران ، از چند برابر شدن هزینه‌های اجرای پروژه فاضلاب تهران به علت سرقت‌های گسترده این تجهیزات خبر داد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛مسعود رضا ثامتی با انتقاد از کم توجهی نیروی انتظامی برای مقابله با این سرقت‌ها افزود: این سرقت‌ها شامل ماشین آلات، کمپرسور و ورق‌های موج دار فلزی است که سارقان با استفاده از سلاح سرد نگهبانان پروژه را تهدید و تجهیزات را می‌برند.

وی با بیان اینکه این پروژه با مشکلات شدید تامین مالی مواجه شده است گفت: در مواردی ما شخص سرقت کننده و یا پلاک سارق را به نیروی انتظامی دادیم، اما این سازمان توجه مناسبی به آن نکرده و همین رویه سرقت‌ها را بخصوص در غرب تهران شدت داده است.
 معاون مهندسی و توسعه شرکت فاضلاب تهران با اشاره به اینکه بازار خلازیر محل فروش ورق‌های موج دار فلزی سرقت شده این پروژه است ادامه داد: بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد تجهیزات ما سرقت می‌شود و البته به دلیل اینکه این ورق‌ها علامت گذاری شده است پیمانکاران ما باردیابی این ورق‌ها مجبور به خرید آن‌ها از بازار خلازیر هستند.
ثامنی با اشاره به سرقت‌های دریچه‌های فاضلاب که نبودشان خطر جانی برای مردم ایجاد می‌کند افزود: ما هر ۵۰ متر یک دریچه داریم که خرید هرکدام برای شرکت فاضلاب تهران دومیلیون تومان هزینه دربردارد.
وی گفت: ما برای جایگزینی دریچه‌های چدنی فاضلاب از دریچه‌های بتنی استفاده میکنیم که حتی همین دریچه‌ها را نیز تخریب کرده و میلگرد وسط آن را می‌برند.
لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=26542
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما