۱۴۰۰-۰۶-۲۴ - ۷:۵۰

مشکل جدی در تامین پلیمر مورد نیاز تولید یخچال داریم

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: تامین پلیمر ABS که اغلب برای تولید قطعات داخلی یخچال مورد استفاده قرار می‌گیرد بیشترین مشکل ما در چند مدت اخیر بوده است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛عباس هاشمی دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران درباره کمبود چیپ های الکترونیکی و تاثیر آن بر تولید گفت:  امروز تولید کنندگان بُرد الکترونیکی بسیار خوبی در کشور داریم. اگر چه هنوز برخی بُرد‌های پیچیده از طریق واردات تامین می‌شود اما اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده و برای تامین تمام نیاز کشور تلاش می‌کنند.

او ادامه داد: انجمن ما بیش از ۴۵ واحد قطعه ساز دارد که حدود ۵ واحد از این بین برد‌های الکترونیکی بی نظیر تولید می‌کنند. واحدهای قطعه ساز ما به قدری در تولید محصولات خود پیشرفت داشتند. میزان کیفیت قطعلات تولیدی به قدری بهبود داشته است که قراردادی با شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران و به صورت داوطلبانه بستیم تا با آسیب شناسی، رتبه بندی و گرید بندی مناسب، شناخت بهتری از محصولات تولید اسن واحدها در انجمن داشته باشیم.

 

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: با انجام با این روش و اعلام آمادگی‌های تولیدی، کیفیت و توان تولید کنندگان قطعات شفاف خواهد بود. باید شبکه‌ای قوی در تامین قطعات لوازم خانگی داشته باشیم و توجه ویژه‌ای به تولید در این حوزه شود. بسیاری از این واحدها، شرکت‌های دانش بنیان هستند و به صورت گسترده علاوه بر لوازم خانگی، برای صنایع مهمی مثل تجهیزات پزشکی تلاش می‌کنند. این توسعه نه تنها برای صنعت لوازم خانگی، که برای تمام صنایع کشور مفید خواهد بود.

هاشمی تصریح کرد: امیدواریم که این روند توسعه با تامین پایدار مواد اولیه ادامه پیدا کند. امروز واحدهای تولیدی با مشکل جدی در تامین مواد اولیه مواجه هستند که در بخش‌های مختلف به خصوص در پتروشیمی‌ها دیده می‌شود. واقعا مشکل تامین مواد اولیه به مشکلی جدی برای ما تبدیل شده است.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با تاکید بر مشکل تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی تصریح کرد: تامین پلیمر ABS بیشترین مشکل ما در چند مدت اخیر بوده است، این ماده که اغلب برای تولید قطعات داخلی یخچال مورد استفاده قرار می‌گیرد تنها توسط دو واحد پتروشیمی قائد بصیر و تبریز تولید می‌شود. متاسفانه عرضه این ماده اولیه کافی نیست و همین کمبود عرضه باعث افزایش قیمت می‌شود. امیدواریم با افزایش تولید این محصول در داخل کشور نیاز صنایع لوازم خانگی به طور کامل مرتفع شده و اختلالی را در روند توسعه تولید شاهد نباشیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=22487
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما