۱۳۹۹-۱۲-۱۱ - ۸:۴۷

بافندگان فرش چگونه بیمه بیکاری دریافت می‌کنند؟

رئیس اتحادیه بافندگان فرش استان اردبیل گفت: برای حمایت از بافندگان فرش در بهره‌مندی از خدمات بیمه تکمیلی درمان ۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛مالک اژدر حسنی اظهار کرد: برای اولین بار از طرح بیمه تکمیلی درمان با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران در اردبیل رونمایی شد و در کنار آن از اتحادیه فرش استان به عنوان مجموعه موفق با خدمات برتر در سطح کشور تجلیل به عمل آمد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اتحادیه بافندگان فرش دستبافت استان اردبیل به عنوان اتحادیه برتر کشوری برای ۳۸ هزار بافنده در استان شرایطی را مهیا کرده تا بتوانند از خدمات بیمه اجتماعی روستایی و عشایری استفاده کنند.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش استان اردبیل بیان کرد: در سال اول هزینه بیمه رایگان و در پنج سال بعد با پرداخت حداقل هزینه بیمه‌ای پوشش بافندگان فرش انجام می‌شود تا دغدغه‌ای از بابت بازنشستگی نداشته باشند.

حسنی افزود: در کنار پوشش بیمه‌ای روستایی و عشایری با حداقل هزینه تحمیلی به بافندگان مرکز ملی فرش ایران در قالب تفاهمنامه‌ای با بیمه ایران تلاش کرده تا هزینه‌های درمانی قالیبافان نیز از طریق بیمه تکمیلی درمانی پرداخت شود که این خدمات به بافندگان ۱۸ سال تا ۶۵ سال ارائه می‌شود.

وی هزینه ماهانه پوشش بیمه تکمیلی درمان را ۱۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حمایت از بافندگانی که قادر به پرداخت این مبلغ نیستند بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ۵ میلیون تسهیلات با بازپرداخت سه ساله برای بافندگان پرداخت می‌کند تا هزینه درمان تکمیلی آنها از این محل پرداخت شود.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش استان اردبیل ادامه داد: در قالب پوشش بیمه تکمیلی درمان در کنار بهره‌مندی قالیبافان از ویزیت، دارو و خدمات درمانی و تشخیصی حتی بیمه شدگان تحت پوشش بیمه‌های آتش‌سوزی و بیمه عمر و سرمایه‌گذاری نیز قرار می‌گیرند تا در طول بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای چنانچه با حوادثی روبرو شدند، بیمه ایران خسارت آنها را پرداخت کند.

حسنی تصریح کرد: چنانچه قالیبافان ۱۵ سال هزینه بیمه تکمیلی را پرداخت کنند از پرداختی بازنشستگی و بیمه بیکاری نیز استفاده خواهند کرد.

وی این طرح را طرح عالی با کمترین هزینه برای قالیبافات اعلام کرد و گفت: بافندگان و تولیدکنندگان فرش در تامین مواد اولیه نیز مشکلی نخواهند داشت به طوری که اتحادیه با عقد تفاهمنامه‌ای از ظرفیت بانک قرض‌الحسنه مهر و فروشگاه‌های معتبر استفاده می‌کند تا هر بافنده تا سقف ۳۰ میلیون تومان خرید مواد اولیه را انجام داده و ۱۲ ماهه قسط وام را پرداخت کند.

رئیس اتحادیه بافندگان فرش استان اردبیل گفت: با توجه به نزدیکی ایام عید و با هدف کمک به تامین ارزاق بافندگان فرش به ویژه رفع نیازمندی شب عید آنها از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر کارت اعتباری به مبلغ یک تا پنج میلیون تومان پرداخت می‌شود تا این خانواده‌ها از این شرایط فراهم شده استفاده کنند.

حسنی خاطرنشان کرد: بافندگان فرش برای بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای می‌توانند سامانه *۶۶۵۰*۳۱۰۰۰# را شماره‌گیری کرده و در این طرح ثبت نام کنند.

وی در پایان به سفر اخیر رئیس مرکز ملی فرش ایران و بازدید از هفت کارگاه متمرکز تولید فرش در نیر، خلخال و اردبیل و افتتاح فروشگاه تامین نیاز بافندگان شهری و روستایی اشاره و تصریح کرد: با برگزاری جلسه کمیته فرش استان در کنار رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی فرش دستبافت از اتحادیه بافندگان فرش استان به عنوان اتحادیه برتر تجلیل شد.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=15314
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما