۱۳۹۹-۱۲-۱۱ - ۱۰:۱۴

بازگشت ۴١ معدن غیرفعال فارس به مدار تولید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: سازمان صمت فارس امسال مکلف شده بود که ۴۹ واحد معدنی را به چرخه تولید بازگرداند که تاکنون ۴۱ واحد احیاء شده است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ایزدی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان این مطلب افزود: مشکلات هزار و ٢۵۵ واحد صنعتی در فارس پایش شده و اقداماتی برای رفع این موانع انجام شده است تا زمینه برای ثبات در شرایط این واحدهای تولیدی فراهم شود.

رئیس سازمان صمت فارس با بیان اینکه بهره برداری از طرح‌های اقتصادی بزرگ زمینه رشد اشتغال در فارس را فراهم کرده است، گفت: ٢٢١ بنگاه اقتصادی به چرخه اشتغال‌زایی بازگشته‌ و ۲ هزار و ۵٣۴ شغل نیز احیا شده است.

ایزدی با اشاره به توسعه واحدهای صنعتی ادامه داد: تکمیل واحدهای نیمه تمام در اولویت کاری این سازمان بود و در سال جاری ۲۲۱ واحد با اشتغال ۲ هزار و ۵۳۴ نفر را احیاء کنیم و از وضعیت تعطیل به وضعیت فعال ببریم که در این راستا ۱۶۶ در شهرک و ۱۵۵ واحد خارج از شهرک قرار داشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان اینکه ۴١ معدن غیرفعال استان فارس به چرخه تولید مواد معدنی بازگشته است، گفت: سازمان صمت فارس امسال مکلف شده بود که ۴۹ واحد معدنی را به چرخه تولید بازگرداند که تاکنون ۴۱ واحد احیا شده است.

به گفته او، در حوزه معدن بیش از دو هزار محدوده بلوکه شده معدنی در فارس آزادسازی شده و بیش از ۴١ معدن در استان فعال شده و تا پایان امسال هم تکلیف قانونی فارس که آزادسازی ۴٩ معدن است، اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس یادآور شد که ١٩ بهره بردار نیز صاحب امتیاز معدنی شده‌اند.

ایزدی بیان کرد: در بخش معدن همچنین ۷۰ درخواست صدور اکتشاف را در کارگروه تعامل بررسی که از این تعداد ۳۵ فقره تعیین تکلیف و مجوز برای آنها صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خاطرنشان کرد: از ابتدای مهر ماه تا کنون ۳۵ فقره پروانه فعالیت واحدهای معدنی صادر و ۱۰۰ اخطار به معادن غیرفعال داده شده است.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=15320
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما