۱۳۹۹-۱۲-۰۵ - ۱۴:۵۸

افزایش قیمت روغن در سال آینده منتفی است

درحالیکه در ماه‌های اخیر هیجان زیادی برای خرید و ذخیره سازی روغن به گمان برداشته شدن ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات این محصول، ایجاد شده بود دبیر ستاد تنظیم بازار آب پاکی را روی دست محتکران ریخت و گفت: قیمت روغن سال آینده به هیچ وجه افزایش نمی‌یابد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛با توجه به زمزمه های حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات کالاهای اساسی از جمله روغن، در بازار تب زیادی برای ذخیره سازی روغن در تمام سطوح ایجاد شده بود به طوری که حتی برخی از فروشگاه ها نیز حاضر به فروش روغن به مردم نبودند و یا به صورت محدود به فروش می رساندند.

کمبود ورادات مواد اولیه تولید روغن نباتی نیز یکی دیگر از مشکلاتی بود که صنعت روغن نباتی با آن مواجه بود که این امر نیز در مشکلات توزیع بازار روغن نباتی تاثیر گذار بود.

درحالیکه در ماه‌های اخیر هیجان زیادی برای خرید و ذخیره سازی روغن  به گمان برداشته شدن ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات این محصول، ایجاد شده بود دبیر ستاد تنظیم بازار آب پاکی را روی دست محتکران ریخت و گفت: قیمت روغن سال آینده به هیچ وجه افزایش نمی‌یابد.

دبیر تنظیم بازار: اخبار تغییر نرخ ارز موجب هجوم مردم به فروشگاه ها شد

بنابر این گزارش عباس قبادی در پایان جلسه دیروز ستاد تنظیم بازار کشور در این ارتباط گفت: میانگین مصرف ماهانه روغن در کشور حدود ۱۵۰ هزار تن است که در ماه گذشته بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تن تولید روغن داشتیم، اما به جهت فضای روانی که در کشور ایجاد شد و برخی به آن اخبار در خصوص احتمال تغییر نرخ ارز و … دامن زدند که موجب هجوم مردم به فروشگاه‌ها و افزایش تقاضا و شکل گیری احتکار خانگی شد و وقفه‌هایی در تولید و توزیع به وجود آمد.

دبیر ستاد تنظیم بازار ادامه داد: مصرف اکثر خانوارها روغن مایع است و روغن جامد بیشتر مصرف صنعتی و صنفی دارد، اما افزایش تقاضای روغن مایع موجب شد بخشی از ظرفیت تولید روغن جامد نیز به این بخش تخصیص یابد که موجب کسری در تولید روغن جامد هم شد.

عرضه روغن با کارت ملی کذب است

وی گفت: با تخصیص سهمیه به صنایعی که از روغن جامد استفاده می‌کنند و عرضه به میزان کافی آن، به زودی بازار روغن هم به تعادل می‌رسد.

دبیر ستاد تنظیم بازار تصریح کرد: قیمت روغن در سال آینده به هیچ وجه افزایش نخواهد یافت و عرضه این محصول به میزان مورد نیاز همچنان تداوم خواهد داشت.

وی همچنین در خصوص کمبود روغن و خبر عرضه آن با کارت ملی، اظهار داشت: توزیع روغن با کارت ملی یک شیطنت بوده و چنین چیزی را تکذیب می‌کنم.

 

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=15190
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما