۱۳۹۹-۱۲-۰۲ - ۱۴:۲۴

روند صعودی تولید لوازم خانگی ادامه یافت

تولید لوازم خانگی در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی و تلویزیون به ترتیب با افزایش ۳۰.۸ درصد، ۵۳.۲ درصد و ۴۴.۷ درصد مواجه بوده است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛بررسی آمار وزارت صمت از وضعیت تولید در کشور نشان می‌دهد روند شتابان افزایش تولید لوازم خانگی در داخل کشور در دی‌ماه امسال نیز ادامه یافته است به طوری که بر اساس آمار تجمیعی، تولید انواع لوازم خانگی در ده ماهه امسال با رشد قابل توجهی همراه بوده است.

رشد ۳۱ درصدی تولید یخچال و فریزر

طی ۱۰ ماهه سال جاری یک میلیون و ۶۸۶ هزار دستگاه یخچال و فریزر توسط تولیدکنندگان داخلی تولید شده است، این در حالیست که در ۱۰ ماه سال گذشته یک میلیون و ۲۸۸ هزار دستگاه از این محصول تولید شده بود.

بدین ترتیب تولید یخچال و فریزر در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۰.۸ درصدی یافته است.

رشد ۵۳ درصدی تولید ماشین لباسشویی

همچنین در ۱۰ ماه امسال ۸۸۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی در کشور تولید شده است. این در حالیست که در مدت مشابه سال قبل ۵۷۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه تولید شده بود.

بنابراین تولید ماشین لباسشویی در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۳.۲ درصدی یافته است.

رشد ۴۵ درصدی تولید تلویزیون

در ۱۰ ماه امسال ۹۹۵ هزار دستگاه انواع تلویزیون توسط تولیدکنندگان داخلی تولید شده است که در مدت مشابه پارسال نصف این حجم، یعنی تنها ۶۸۷ هزار و ۴۰۰ دستگاه تولید شده بود.

بدین ترتیب تولید انواع تلویزیون در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۴.۷ درصدی داشته است.

تولید کولر آبی کاهش یافت

همچنین در ۱۰ ماه امسال ۸۵۳ هزار و ۹۰۰ دستگاه کولر آبی در کشور تولید شده که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۹۶۹ هزار دستگاه بوده است و از کاهش ۱۱.۹ درصدی تولید این وسیله سرمایشی حکایت دارد.

  با خروج تولیدکنندگان کره‌ای از بازار لوازم خانگی ایران در کنار افزایش قیمت ارز، تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی مجال یافته‌اند تا با افزایش تولید داخلی، ضمن اشتغال‌زایی، سهم خود از بازار داخلی را افزایش دهند.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=15077
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما