۱۳۹۹-۱۰-۲۰ - ۱۵:۲۵

پهلوگیری ۱۴هزار شناور در بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: بهبود معیشت و زندگی ساحل‌نشینان مردم غرب استان هرمزگان در دستور قرار گرفته است که عبور از میزان ۳میلیون و ۶۰۰هزار تن تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در این منطقه از جمله این دستاوردها‌ است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی طی سفر یک‌روزه به استان هرمزگان از بنادر غرب این استان بازدید کرد.

قاسم عسکری‌نسب مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه در این بازدید ضمن تشریح فعالیت‌های صورت‌گرفته اظهار داشت: علی‌رغم تحریم‌های تحمیلی و وجود ویروس کووید‌۱۹ با استفاده از تمام توان در راستای رونق بیشتر اقتصادی و اجتماعی این منطقه و بهبود معیشت و زندگی ساحل‌نشینان مردم غرب استان راهبردها و برنامه‌هایی در دستور قرار گرفته است که عبور از میزان ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی از جمله این دستاوردها است.

وی افزود: از این میزان، یک‌میلیون و ۸۱۳ هزار تن کالاهای غیرنفتی که رشد ۲۱درصدی در هم‌سنجی با ۹ماهه سال قبل را نشان می‌دهد و مابقی به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

عسکری‌نسب با اشاره به پهلو‌دهی بیش از ۱۴ هزار شناور در بنادر غرب استان ابراز کرد: جهش ۱۵درصدی کابوتاژ (کران‌بری) فرآورده‌های غیرنفتی و همچنین ترانزیت بیش از ۶۴ هزار دستگاه خودرو از دیگر اقدامات مهمی بوده که در ۹ماهه سال جاری محقق شده است.

مدیر ‌بنادر و دریانوردی بندرلنگه میزان صادرات مواد معدنی را در این مدت ۴۵۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: طی این مدت بارگیری حدود ۱۰ هزار و ۶۷۰ کانتینر یخچالی به انجام رسیده است که رشد قابل توجهی را در این حوزه شاهد هستیم.

در این بازدید احمد جباری نماینده مردم غرب استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، احمد شیبانی فرماندار بندرلنگه و علیرضا محمدی کرجی‌ران مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، محمد راستاد مدیرعامل و دیگر اعضای هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی را همراهی کردند.

شرکت در جلسه هم‌اندیشی فعالان اقتصادی غرب استان از دیگر برنامه سفر یک‌روزه راستاد به بنادر غرب استان بود.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=13611
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما