۱۳۹۹-۱۰-۱۷ - ۱۴:۴۳

سهم ۱۰ درصدی زنجیره صنایع غذایی از کل صنایع کشور

معاون امور صنایع وزارت صمت از برنامه این وزارتخانه برای تدوین سند راهبردی توسعه و تکمیل زنجیره تامین صنعت غذایی کشور با همکاری تشکل های تخصصی و پیشکسوتان این صنعت خبر داد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛مهدی صادقی‌نیارکی درنشست مشترک با تشکل های تخصصی صنایع غذایی اظهار کرد: صنعت غذا با محصولاتی به ارزش ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که ۱۰ درصد از ارزش تولید کل صنایع کشور است.  ۸۷۰۰ واحد تولیدی در کشور در این صنعت در حال فعالیت هستند که ۳۷۰ هزار شغل ایجاد شده است. صادرات ۲ میلیون تن محصول فرآوری شده در زنجیره صنایع غذایی ارزشی معادل حدود سه میلیارد دلار در سنوات مختلف دارد.

معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه به دنبال تهیه و تدوین یک سند برای توسعه و تکمیل زنجیره تامین در صنعت غذایی هستیم، گفت: لازم است، شرکت‌های مدیریت زنجیره با هدف حداکثر سازی زنجیره ارزش توسط شرکت های معتبر پیشران صنایع غذایی تشکیل ‌شوند که از مرحله کشت و مواد اولیه تا رسیدن به دست مشتری کار را انجام می‌دهند.  جلوگیری از اتلاف منابع در طول این زنجیره و تنظیم بازار به صورت سیستمی و همچنین تطابق با فنآوری روز آمد در این جلسات راهبردی مد نظر است.

وی افزود: مدیریت ترکیب بهینه محصول و تنظیم قیمت در محصولات پرمصرف، خروجی‌های است که برای مدل زنجیره تامین صنایع غذایی ترسیم خواهد شد.

گفتنی است در نشستی با حضور علی آقامحمدی «رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام»، تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی صنایع غذایی و تعدادی از صاحبان این صنعت برگزار شد، وضعیت زنجیره صنعت غذایی کشور بررسی شد.

در این نشست که برخی از صنعتگران بزرگ این صنعت راهبردی و نمایندگانی از بانک مرکزی و وزارت جهادکشاورزی حضور داشتند، هریک از حاضرین نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص تهیه و تدوین سند تکمیل و توسعه زنجیره تامین صنایع غذایی پرداختند.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=13511
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما