۱۳۹۹-۱۰-۰۶ - ۷:۵۴

مذاکره با وزارت صمت برای واردات مواد اولیه تولید مبلمان

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان کشور با اشاره به کمبود مواد اولیه تولید مبلمان گفت: در زمینه تامین نیازهای مواد اولیه تولید مبل از طریق واردات در حال مذاکره با مسئولان وزارت صمت هستیم.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛حسن احمدیان  در مورد وضعیت تولید و صادرات مبلمان گفت: اگرچه نرخ ارز تا حدودی کاهش یافته و در یک ماه اخیر از ثبات نسبی برخوردار بوده است اما هنوز قیمت ارز حباب دارد و واقعی نیست،  لذا قیمت مواد اولیه نیز کاهشی نداشته و در مواردی نیز افزایشی بوده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران  گفت: لذا از مدیران وزارت صمت، سازمان حمایت و تعزیرات خواسته ایم تا تعادل در قیمت مواد اولیه تولید ایجاد شود اما هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان مبلمان کشور، افزود: علیرغم بالا بودن قیمت مواد اولیه تولید مبلمان، مانند پارچه، فوم، چوب، یراق آلات و ام دی اف در بخش هایی نیز دچار کمبود مواد اولیه هستیم.

وی با بیان اینکه در تامین پارچه های مبلی مدرن و همچنین فوم دچار کمبود هستیم بیان داشت: بخش عمده از این مواد اولیه وارداتی نیست لذا با مدیران و معاونت های وزارت صمت در مذاکره هستیم تا تعیین تکلیف کنند و اجازه واردات مواد اولیه که در تامین آن با کمبود مواجه هستیم را بدهند.

احمدیان با تاکید بر اینکه هنوز توافقی در این زمینه حاصل نشده است، گفت: البته در این موضوع حتما وضعیت تولیدکنندگان داخلی لحاظ می شود و به همین دلیل  در حال بررسی های  لازم در مورد  میزان کمبود بخشی از پارچه های رومبلی و فوم هستیم تا مشخص شود که چقدر باید از این مواد از طریق واردات انجام شود.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان مبلمان بیان داشت: متاسفانه وزارت صمت، بانک مرکزی و … قبل از تصمیم گیری درباره موضوعات مختلف از جمله ممنوعیت واردات مواد اولیه به نقطه نظرات و مشاوره های تولید کنندگان تشکل ها، سازمان های بخش خصوصی توجه نمی کنند لذا بدون توجه به این مسائل تصمیمات غلط اتخاذ می شود.

وی افزود: نتیجه این تصمیمات غلط در تولید و صادرات و وضعیت اشتغال نمایان می شود و بعد از از دست رفتن فرصت ها به فکر مشاوره با بخش خصوصی می افتند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در زمینه وضعیت صادرات مبلمان بیان داشت: محدودیت های ناشی از تحریم ها، بی ثباتی قیمت مواد اولیه، موضوع کرونا از عواملی است که اثرات منفی بر روی وضعیت صادرات داشته و لذا از آنجا که هیچکدام از این مشکلات در ماه های اخیر حل نشده است بنابراین وضعیت صادرات در این بخش نیز بهبودی نداشته است.

منبع: فارس

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=12996
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما