۱۳۹۹-۰۹-۱۹ - ۱۴:۱۷

امضاهای طلایی، مانع مبارزه با فساد اداری است

رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: فراهم نبودن محیط مناسب کسب‌وکار و امضاهای طلایی از جمله دلایلی است که موجب شده نتوانیم با فساد مبارزه کنیم.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛«مسعود خوانساری» در ششمین همایش مبارزه با فساد که امروز چهارشنبه به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار داشت: دلایل مختلفی وجود دارد که در دهه‌های گذشته نتوانسته ایم به طور قاطع با فساد مبارزه کنیم
وی افزود: دولت بزرگ، اقتصاد دولتی، فراهم نبودن محیط مناسب کسب‌وکار برای بخش خصوصی، مجوزهای فراوان و امضاهای طلایی در نظام اداری و اقتصادی کشور از جمله دلایل موفق نبودن در مبارزه با فساد است.
رییس اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: شفاف نبودن و تفسیرپذیری مصوبات نیز از دیگر دلایل عدم مبارزه مؤثر با فساد است.

وی افزود: در سه سال گذشته با رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری منفی، فرار مغزها شدت گرفته که یکی از دلایل آن مناسب نبودن محیط کسب و کار است.
خوانساری با بیان اینکه برای جذب سرمایه‌گذاری و ممانعت از مهاجرت نخبگان، باید با فساد مبارزه کرد، تاکید کرد: رسانه‌های آزاد مؤثرترین راه مبارزه با فساد محسوب می شوند.

قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد در سال ۸۷ در مجلس شورای اسلامی برای اجرای آزمایشی به مدت تصویب شد و سپس با اصلاح و تأیید آن در سال ۹۰ به ریاست جمهوری ابلاغ شد.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=12321
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما