۱۳۹۹-۰۹-۰۴ - ۷:۴۰

قیمت مرغ تا هفته آینده متعادل می‌شود

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران با بیان اینکه مقرر شده مرغ با نرخ مصوب در ۲۵۰ میدان تره بار اصلی و فرعی تهران توزیع شود، اظهار کرد: باید عرضه مرغ از سوی وزارت جهاد کشاورزی چند روز ادامه پیدا کند و در این صورت تا هفته آینده قیمت‌ها متعادل خواهد شد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛سعید محمدی پور در یک برنامه خبری اظهار کرد: در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران مقرر شد مرغداری‌هایی که ارز دولتی گرفتند بازرسی شوند که در نتیجه این بازرسی‌ها مشخص شد از ۵۲ واحد مرغداری که نهاده دولتی گرفته بودند، ۴۵ واحد متخلف هستند و مرغ با نرخ مصوب به بازار عرضه نکرده‌اند؛ بنابراین تخلف ۲۴۱ میلیارد ریالی در این بخش کشف و پرونده آن به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد و نتایج پیگیری از تعزیرات استان حاکی از آن است که احکام آن ها در حال اجرا است.

وی  با اشاره به اینکه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی علت افزایش قیمت را وقفه در جوجه ریزی عنوان کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد که تا هفته آینده با افزایش تعداد مرغ‌هایی که آماده کشتار می‌شوند قیمت‌ها متعادل ‌شود.

این مقام مسئول در ادامه از نظارت جدی بر عرضه مرغ از سوی وزارت جهاد کشاورزی در میدان بهمن و میدان پیروزی تهران با قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان خبر داد و گفت: مقرر شده مرغ با نرخ مصوب  در ۲۵۰ میدان تره بار اصلی و فرعی تهران توزیع شود و امروز این ۲۵۰ میدان رصد شده و گزارش‌ها نشان می‌دهد در همه میدان‌های تره بار تهران مقادیری مرغ عرضه شده است.

محمدی پور با بیان اینکه امکان کاهش قیمت مرغ ظرف یک یا دو روز وجود ندارد تصریح کرد: باید این عرضه مرغ از سوی وزارت جهاد کشاورزی چند روز ادامه پیدا کند و در این صورت تا هفته آینده قیمت‌ها متعادل خواهد شد.

روز گذشته قیمت مرغ گرم در خرده فروشی های سطح شهر تهران به حدود ۳۳ هزارتومان رسید. این در حالیست که هفته گذشته قیمت مرغ گرم در بازار حدود ۲۶ تا ۲۷ هزارتومان بود. به عبارت دیگر این کالای پرمصرف در کمتر از یک هفته حدود ۶۰۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است.

گفتنی است که اواخر مهر ماه کارگروه تنظیم بازار استان تهران قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تصویب کرد.

 

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=11654
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما