۱۳۹۹-۰۸-۳۰ - ۱۰:۰۱

تداوم روند رو به رشد تولید لوازم‌خانگی

بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدای امسال تا پایان مهرماه حاکی از تداوم روند رو به رشد تولید انواع لوازم خانگی در کشور است، به‌طوری که در دو بخش ماشین‌لباسشویی و یخچال و فریزر به ترتیب رشدهای ۵۲.۹ درصدی و ۲۴.۶ درصدی به ثبت رسید.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛در این مدت یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۷۰۰ دستگاه یخچال و فریزر در کشور تولید شد. مقایسه این رقم با تولید ۹۳۸ هزار و ۲۰۰ دستگاهی هفت ماهه پارسال حاکی از ثبت رشد ۲۴.۶ درصدی است.

در بخش ماشین‌لباسشویی نیز کارخانجات داخلی توانستند در مدت یاد شده ۵۴۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه تولید داشته باشند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (تولید ۳۵۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه) رشد چشمگیر ۵۲.۹ درصدی نشان می‌دهد.

در این مدت اما تولید کولر آبی با افت ۱۸.۱ درصدی مواجه شد و به ۶۹۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسید.

آن‌طور که «محمدرضا شهیدی» دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور آمار داده، در هفت ماهه امسال ۶۵۰ هزار دستگاه تلویزیون در کشور تولید شد که حاکی از رشد ۳۰ درصدی در همسنجی با پارسال است.

به گزارش ایرنا، تولیدکنندگان در ماه‌های گذشته با وجود همه مشکلات از جمله کمبود تخصیص ارز و دشواری‌های تهیه مواد اولیه، با رشد تولید مواجه بودند و امروز به هیچ عنوان کمبودی در سمت عرضه وجود ندارد.

مطابق اعلام کارشناسان، کارخانجاتی داریم که در هفت ماهه امسال ۱۰۰ درصد به تولیدات‌شان نسبت به مدت مشابه پارسال اضافه شده است، یا برای نخستین بار دو شرکت صاحب‌نام داخلی خط تولید ماشین ظرف‌شویی را در کشور راه‌اندازی کردند.

روند کاهشی نرخ ارز در روزهای گذشته متاثر از اتفاقات بین‌المللی و مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا، انتظار کاهشی شدن قیمت‌ها در برخی بازارها را به وجود آورد، در عرصه لوازم‌خانگی اما کارشناسان معتقدند در صورت تثبیت نرخ ارز و با وقفه‌ای چندماهه، کاهش قیمت‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=11496
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما