۱۳۹۹-۰۸-۲۵ - ۱۳:۱۱

شاخص بورس ۹ هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۹هزار واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۲۵۷هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۷میلیارد و ۹۹میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۲هزار و ۶۵۹میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۳۷۹هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۹هزار و ۷۱۷واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۵۷هزار و ۳۶۷واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری غدیر شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و توسعه معادن و فلزات با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۲۵۴۱واحد، کل (هم‌وزن) ۶۶واحد، قیمت (هم‌وزن) ۴۳واحد، آزاد شناور ۱۶۸۳۹واحد و شاخص بازار اول ۱۵۷۵۷ واحد رشد و شاخص بازار دوم ۱۴۱۳۴ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۵۵۱میلیون ورقه به‌ارزش ۴هزار و ۴۵۲میلیارد تومان در ۶۳۱هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴۴واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۶هزار و ۳۹واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی بیمه پاسارگاد، سرمایه‌گذاری صبا تامین و آهن و فولاد ارفع شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری مالی سپر صادرات، تولید نیروی برق دماوند و صنعتی مینو بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=11305
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما