۱۳۹۹-۰۸-۰۷ - ۱۵:۵۳

برگشت محموله‌های گوجه فرنگی صادراتی

یک مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت با اشاره به عودت گوجه فرنگی صادراتی ایران از عراق، گفت: هنوز جزئیات و دلایل بازگشت کامیون‌های صادراتی گوجه فرنگی برای ما مشخص نشده است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛محمود بازاری  در مورد برگشت دادن کامیون‌های گوجه فرنگی صادراتی به عراق، گفت: دلایل بازگشت گوجه فرنگی صادراتی به عراق برای سازمان توسعه تجارت هنوز مشخص نشده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: هنوز مستندات رسمی از سوی عراق در مورد دلایل مرجوع کامیون‌های صادراتی گوجه فرنگی به ایران ارائه نشده است، لذا سازمان توسعه تجارت هنوز دلایل  بازگشت محموله‌های گوجه فرنگی صادراتی و به عبارتی  دلایل مرجوع شدن این بار صادراتی را نمی‌داند.

وی با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت پیگیر دلایل این اتفاق است، بیان داشت: برای ما هنوز معلوم نیست که این بار از کشور خارج شده یا اینکه قبل از خروج از کشور بار صادراتی بازگشته است.

بازاری در مورد میزان این محصول صادراتی عودت داده شده از عراق نیز اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: فعلا در این رابطه هیچ اظهار نظری نمی‌توان کرد و مطالب مطرح شده در فضای مجازی قابل استناد نیست.

به گزارش فارس در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر بازگشت ۲۰۰ کامیون گوجه فرنگی صادراتی از عراق منتشر شد.

سید رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در این باره به فارس گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر صادرکنندگان اصلی از چرخه صادرات خارج شده‌اند و اکنون برخی صادرکنندگان ناشی محصولات بی‌کیفیت، سرمازده، باران خورده در بسته‌بندی‌های نامناسب به کشور عراق صادر کرده‌اند و به همین دلیل اداره قرنطینه عراق اجازه ورود به کشور عراق را نداده است.

نورانی افزود: بارندگی‌های زیادی که در مهرماه اتفاق افتاد به تولید گوجه‌های فضای باز آسیب زد و کیفیت آنها را خراب‌تر کرد و صادرات این محصولات به کشور عراق باعث دردسر شد.

وی بیان: صادرات بی‌رویه و در عین حال بی‌کیفیت از سوی صادرکنندگان کم تجربه علاوه بر این که باعث هدر رفتن آب می‌شود، باعث خراب شدن وجهه صادراتی کشور و نیز تأثیر آن در قیمت بازار داخل می‌شود.

 

منبع: فارس

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=10617
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما