۱۳۹۹-۰۷-۲۰ - ۱۱:۱۷

وجود ۴ هزار معدن غیرفعال در کشور

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه از ۱۰ هزار معدن موجود در کشور ۴ هزار معدن غیرفعال است، گفت: برخی افراد معادن را به نام خود ثبت کرده‌اند، اما اقدامی برای استفاده از آن انجام نداده‌اند.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛حجت‌اله فیروزی درباره وضعیت معادن حبس شده در کشور، تصریح کرد: برخی افراد علیرغم اینکه پروانه بهره‌برداری از معادن دریافت کردند اقدامی برای استفاده از آن انجام ندادند و تنها اوراق مربوط به بهره برداری از معادن در بازار توسط دلالان معامله می‌شود.

نماینده مردم فسا افزود: از آنجا که درآمد معادن می‌تواند جایگزین درآمد‌های نفتی شود، وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش است افرادی را که معادن را حبس کرده و از آن استفاده نمی‌کنند ملزم کند، ظرف مدت مشخصی معادن را فعال یا به دیگری واگذار کنند.

به گفته سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، معادن باید به افراد اهل واگذار شود تا بتوان از این نعمت خدادادی برای ارزآوری، تامین مواد اولیه موردنیاز کشور و آزاد شدن سرمایه‌های ملی استفاده کرد.

وی با انتقاد از بی‌توجهی به اکتشاف در حوزه معادن، اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای اکتشاف در حوزه معدن باید یکی از اولویت‌های وزارت صمت باشد چراکه گسترش دایره مطالعات و اکتشافات می‌تواند به استفاده بهتر از پتانسیل معادن کمک کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای آن‌ها را یکی دیگر از راهکار‌های استفاده بهتر از معادن دانست و در تشریح وضعیت معادن استان فارس گفت: به دلیل اکتشافات و مطالعات محدود در استان فارس بسیاری از معادن ناشناخته مانده است بنابراین کارخانجات ناچارند مواد اولیه موردنیاز خود را علیرغم اینکه در استان موجود است، از سایر شهر‌ها وارد کنند.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=10050
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما