۱۳۹۹-۰۷-۱۶ - ۸:۲۴
تولید خرما به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید؛

هر کیلو خرمای مضافتی ۲۰ هزار تومان

رئیس انجمن ملی خرما گفت: بنابر برآوردهای صورت گرفته تولید خرما، به بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن می‌رسد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛محسن رشید فرخی یزدی رئیس انجمن ملی خرما  با اشاره به اینکه برداشت خرما رو به پایان است، اظهار کرد: هم اکنون خرما در نقاط سردسیر و خشک در حال برداشت است، اما به طور کلی اکثر محصول جمع آوری شده است.

او افزود: بنابر برآوردهای صورت گرفته، تولید خرما به بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسیده است که امیدواریم مسئولان دولتی در بحث تصمیم گیری و مقررات به درستی عمل کنند تا برای بازار داخل و صادرات برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

فرخی یزدی با بیان اینکه صادرات متاثر از ممنوعیت صادرات ۲ سال گذشته است، گفت: با توجه به ممنوعیت ۱۶ روزه صادرات طی ۲ سال اخیر، بازارهای صادراتی را تا حدودی از دست داده‌ایم و رقبا جایگزین ما شده‌اند که این امر در اقتصاد کشور تاثیر سو گذاشت.

رئیس‌انجمن ملی خرما ادامه داد: با گسترش شیوع ویروس کرونا، یک‌ماه و نیم پیش از آغاز فصل برداشت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در بحث بسته بندی را به استان‌ها ارسال کردیم و امسال در جهت آسودگی خاطر مصرف کنندگان به دنبال عرضه خرمای بسته بندی هستیم.

قیمت هر کیلو خرمای مضافتی چقدر است؟

او در پایان متوسط قیمت هر کیلو خرمای مضافتی را ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: عرضه با نرخ های غیر منطقی در بازار خرده فروشی هیچ ارتباطی به تولیدکننده ندارد و مسئولان ستاد تنظیم بازار با اعمال نظارت‌های بیشتر باید از گرانفروشی جلوگیری کنند، هر چند با توجه به وضع اقتصاد، قیمت خرما نوساناتی خواهد داشت.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=9931
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما