۱۳۹۹-۰۷-۱۳ - ۱۱:۵۳

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۹۹/۰۷/۱۳

هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌میلیون و ۳۰۶ هزار تومان، قیمت دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۴میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۳میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و سکه گرمی۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای ۱۸عیار در هر گرم هم یک‌میلیون و ۳۰۶ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۷۴۲ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵میلیون و ۶۶۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

 

گفتنی است، قیمت طلا و سکه در بازار از دیروز نزولی شده و این روند قیمتی با توجه به کاهش قیمت ارز همچنان ادامه دارد؛ برهمین اساس قیمت سکه از کانال ۱۵ میلیون تومان به ۱۴ میلیون تومان بازگشته و احتمالاً با ادامه روند نزولی قیمت‌ها تا ساعتی دیگر قیمت سکه به کانال ۱۳ میلیون بازگردد.

  در بازار ارز نیز قیمت دلار با کاهش محسوس نسبت به روزهای قبل از کانال ۲۹ هزار تومان به ۲۸ هزار تومان بازگشته و هم اکنون قیمت دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، یورو ۳۳ هزار و ۶۰۰ تومان و درهم امارات ۸ هزار تومان اعلام شده است.

گفتنی است، تشدید نوسانات ارزی موجب شد تا بازارساز تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا بگیرد و برهمین اساس علاوه بر افزایش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نیما، از سرگیری فروش ارز سهمیه‌ای و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد و البته آزاد شدن فروش ارز پتروشیمی ها در صرافی های مجاز مقدمات کاهش نوسانات قیمتی را در بازار ارز فراهم کرد.

 

ولی ظاهرا بازار از سیاست‌های بازارساز استقبال نکرد و همین امر سبب شد تا قیمت ارز در روزهای اخیر مدام رکوردهای جدیدی را به ثبت برساند؛ در صرافی‌های بانکی نیز قیمت ارز به دنبال بازار آزاد درحال رکوردزنی بود.

اما از صبح دیروز و با انتشار خبرهای امیدوار کننده بازار ارز و طلا مسیر نزولی را پیش گرفته است و برهمین اساس نیز دلار آزاد از کانال ۲۹ هزار تومان به کانال ۲۸ هزار تومان، دلار رسمی از کانال ۲۸ هزار تومان به کانال ۲۷ هزار تومان و سکه از کانال ۱۵ میلیون تومان به کانال ۱۴ میلیون تومان بازگشته است.

هم اکنون قیمت فروش دلار در صرافی ها با کاهش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل ۲۷ هزار و ۹۸۰ تومان و قیمت خرید دلار نیز ۲۷ هزار و ۸۸۰ تومان درج شده است.

ضمن اینکه قیمت فروش یورو نیز با کاهش نسبت به قیمت های پایانی روز کاری قبل معادل ۳۲ هزار و ۹۵۰ تومان و قیمت خرید یورو ۳۲ هزار و ۸۵۰ تومان تعیین شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی های بانکی و بازار متشکل ارزی متغییر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می کند.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=9778
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما