۱۳۹۹-۰۶-۳۰ - ۱۳:۵۸

تولید کره ایرانی کفاف بازار را می‌دهد

بنی طبا گفت: ذخایر کره وارداتی تا پایان شهریور به اتمام می‌رسد، اما تولید داخلی کره به قدری گسترش یافته که کفاف نیاز بازار‌های داخل را می‌دهد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی با اشاره به اخبار منتشره در خصوص کمبود کره اظهار کرد: چند روز گذشته اخباری در رابطه با کمبود و سهمیه بندی کره در رسانه‌های مختلف منتشر شد و فضای بازار را دچار التهاب کرد، اما این موضوع کاملا نادرست است.

او افزود: دولت در اواخر سال ۹۷ اقدام به واردات ۴۵ هزار تن کره با ارز ۴۲۰۰ تومانی کرد که این میزان از واردات در انبار‌های کشور ذخیره شد تا روزانه به میزان مصرف به بازار عرضه شود.

به گفته سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی، این حجم از کره ظرف ۳ ماه یعنی تا خرداد ماه سال ۹۸ به کشور وارد و در انبار‌ها ذخیره شد.

 

بنی طبا ادامه داد: ذخیره کره وارداتی هم اکنون رو به اتمام است و تا پایان شهریور امسال به پایان می‌رسد و شایعات منتشر شده در خصوص کمبود کره هم به همین دلیل در فضای رسانه و بازار منتشر شده است.

کمبود کره در کشور احساس نمی‌شود

او تصریح کرد: از زمانی که نگرانی در خصوص اتمام ذخیره کره در کشور ایجاد شد، تصمیم به گسترش تولید کره در کشور گرفته شد، که در همین راستا تولید داخلی به قدری گسترش پیدا کرد که در حال حاضر تولید کنندگان داخلی این محصول می‌توانند تمام نیاز داخل را برآورده کنند.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی مطرح کرد: در شرایط فعلی اگر بخواهیم کره را با ارز آزاد یا نیمایی وارد کنیم، حدود ۳۵ درصد گران‌تر از تولید داخل تمام می‌شود.

بنی طبا با اشاره به هزینه‌های تولید در داخل افزود: فعلا تولید کره در داخل ارزان‌تر از واردات آن تمام می‌شود و هم اکنون نیز روند تولید در جریان است و سهم بازار از کره وارداتی روز به روز کمتر می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به این موضوع که بیش از ۶۰ درصد از هزینه تولید کره را چربی تشکیل می‌دهد، در صورتی که قیمت این ماده اولیه افزایش پیدا نکند و عرضه کره در بازار دچار اختلال و دلال بازی نشود، شاهد افزایش قیمت کره در کشور نخواهیم بود.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در پایان تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار در جلسه‌ای نرخ ۸ هزار تومان  را برای کره ۱۰۰ گرم تولید داخل مصوب کرده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=9165
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما