۱۳۹۹-۰۶-۲۴ - ۱۳:۱۸

صعود ۲۹ هزار واحدی شاخص بورس

بازار سرمایه در حالی به کار خود پایان داد که شاخص کل این بازار با بیش از ۲۹ هزار واحد صعود، به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد بازگشت.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛  در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل با ۲۹ هزار و ۲۹۹ واحد صعود رقم یک میلیون و ۶۰۷ هزار واحد را ثبت کرد اما شاخص کل با معیار هم وزن با ۲۶۰ واحد کاهش، در رقم ۴۲۲ هزار و ۸۸۷ واحد ایستاد.
معامله‌گران این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۹۷ هزار و ۴۶۸ میلیارد ریال انجام دادند.
صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گلگهر و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل بانک پارسیان و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.
شرکت ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت، بانک صادرات ایران، بانک تجارت، سرمایه‌ گذاری غدیر و سرمایه‌ گذاری سیمان تامین نیز نمادهای پربیننده این بازار بودند.

ورود مجدد فرابورس به کانال ۱۷ هزار واحد
شاخص کل فرابورس نیز با ۲۳۰ واحد صعود رقم ۱۷ هزار و ۱۳ واحد را ثبت کرد.
در این بازار ۵۱۶ هزار معامله به ارزش ۳۸ هزار و ۵۰۳ میلیارد ریال انجام شد.
پتروشیمی مارون، پلیمر آریاساسول، سنگ آهن گوهرزمین، فولاد هرمزگان جنوب، سهامی ذوب‌آهن اصفهان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.
لیست نمادهای پربیننده این بازار از بانک دی، سهامی ذوب‌آهن اصفهان، پلیمر آریاساسول، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، گروه سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی و صنایع ماشین‌های اداری ایران تشکیل شده است.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=8955
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما