۱۳۹۹-۰۶-۱۸ - ۸:۱۹

اختلاف ۳۵ درصدی قیمت گوشت از مبدا تا بازار

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور از اختلاف ۳۵ درصدی قیمت گوشت از مبدا تا بازار خبر داد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛منصور پوریان رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور  از افزایش ۵۰ درصدی تولید دام نسبت به سال‌های قبل خبر داد و گفت: در حال حاضر با فراوانی دام سبک و سنگین در صنعت دامپروری رو به رو هستیم که این امر رشد ۵۰ درصدی تولید دام به صورت پروار را نشان می‌دهد.

او با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر اکثر دام سبک کشور داشتی بوده است، افزود: این در حالی است که هم اکنون تولید دام به صورت پرواربندی است.

پوریان با اشاره به اینکه ۳ نوع قیمت در حوزه دام وجود دارد، بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو دام سبک درب دامداری ۳۸ هزار تومان تا ۳۹ هزار تومان و دام سنگین با وزن سبک و متوسط ۲۹ هزار تومان تا ۳۰ هزار تومان است که متاسفانه در میادین با نرخ‌های بالاتری عرضه می‌شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: علی رغم فراوانی عرضه دام، گوشت با نرخ‌های بالایی در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود که خانوار‌ها نسبت به این موضوع گلایه‌مند هستند.

او از افزایش زایش‌های پاییز خبر داد و گفت: هم اکنون جمعیت دام سبک ۲ تا ۳ میلیون مازاد بر نیاز کشور است که با آغاز طرح خرید تضمینی انباشتگی رفع می‌شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در پایان از اختلاف ۳۵ درصدی قیمت گوشت از دامداری تا مغازه خبر داد و گفت: با وجود فراوانی تولید و زایش‌های مناسب پیش رو در فصل پاییز، اما اختلاف قیمت گوشت در سایه کمبود نظارت دستگاه‌های متولی همچنان بالاست.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=8689
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما