۱۳۹۹-۰۶-۱۶ - ۹:۵۸

واردات میوه در ازای پول‌های بلوکه صحت ندارد

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی اظهار داشت: در صورتی که طرح‌های مصوب مربوط به کشت موز به طور جدی دنبال شود، بین ۷ تا ۱۰ سال می‌توان به خودکفایی در تولید موز رسید.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛رضا نورانی  در مورد احتمال واردات میوه در ازای صادارت کالا به کشورهای دیگر یا پول‌های بلوک‌شده، گفت: واردات میوه در ازای پول‌های بلوکه شده تا به امروز صحت ندارد، مساله‌ای که پیش از این هم اتفاق افتاده است، در این راستا آنچه نیاز کشور است باید به دنبال آن بود. زمانی که کشور با کمبود ارز دست و پنجه نرم می‌کند ابتدا باید محصولات استراتژی و محصولات مورد نیاز کشور تامین شود.

وی افزود: باید توجه داشت واردات انبه، آناناس و کالاهای مصرفی از این دست که مشکلی از مردم را حل نمی‌کند. ضمن آنکه اینگونه اقلام میوه‌ای در سبد کالایی نیز قرار نمی‌گیرد و همه به این کالاهای لوکس علاقمند نیستند.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با بیان به اینکه امکان خودکفایی در کشت موز وجود دارد توضیح داد: همچنین باید در نظر داشت که از کشت داخل ما حمایت درست و جدی نشده است. این طرح، طرح ملی است و باید عزمی ملی به دنبال داشته باشد در صورتی که طرح‌های مصوب مربوط به کشت موز به طور جدی دنبال شود، بین ۷ تا ۱۰ سال می‌توان به خودکفایی در تولید موز رسید.

نورانی اضافه کرد: پتانسیل‌های زیادی برای کشت موز در کشور ما وجود دارد. به خصوص در سیستان و بلوچستان و چابهار می توانند در فضای باز تولید انبوه داشته باشند. در صورتی که واحدهای جدید و تکنولوژی جدید وارد شود از این طریق می‌توان به خودکفایی رسید.

 

منبع: ایلنا

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=8597
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما