۱۳۹۹-۰۶-۱۴ - ۹:۲۳

خرید برگ سبز چای از ۱۰۳ هزار تن گذشت

رئیس سازمان چای گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۰۳ هزار و ۳۹۵ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای   درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۰۳ هزار و ۳۹۵ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان از چایکاران ۲ استان گیلان و مازندران خریداری شده است.

پرداخت ۸۵ درصد مطالبات چایکاران

او از پرداخت ۸۵ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: با احتساب پرداخت ۵ میلیارد تومان که به تازگی انجام شده، ۳۴۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده و مابقی هم به مرور به حسابشان واریز می‌شود.

جهان ساز ادامه داد: ۵۸ هزار و ۷۰۲ تن معادل ۵۶ درصد بهای برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۴۵ هزار و ۳۳۲ تن معادل ۴۴ درصد درجه ۲ است.

رئیس سازمان چای از تولید ۲۳ هزار و ۲۶۰ تن چای خشک خبر داد و گفت: علی رغم تاخیر در برداشت برگ سبز چای نسبت به سال قبل و وجود خشکی هوا در فصل تابستان، تولید نسبت به سال قبل یک درصد رشد داشته، هر چند در چین بهاره ۱۵ درصد بیش از سال گذشته بوده است.

به گفته او، با استمرار بارندگی در هفته‌های آتی و بهبود عملکرد پیش بینی می‌شود که تولید برگ سبز چای به ۱۳۰ هزار تن برسد.

جهان ساز در پایان قیمت هر کیلو چای در کارخانه‌های عمده فروشی را ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان و برای مصرف کنندگان ۶۰ هزار تومان اعلام کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=8509
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما