۱۳۹۹-۰۶-۰۵ - ۱۱:۳۱
همزمان با هفته دولت صورت می گیرد؛

رونمایی از چند پروژه گمرک هوشمند

همزمان با گرامیداشت هفته دولت و در راستای هوشمندسازی رویه‌های گمرکی، از چندین طرح و پروژه فنی در گمرک جمهوری اسلامی ایران رونمایی خواهد شد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک ایران با بیان این مطلب گفت، به منظور تحقق وعده‌های قبلی درخصوص حرکت گمرک از کنترل‌های ملموس و مزاحم به سمت کنترل‌های غیرملموس و غیرمزاحم و در چارچوب گمرک هوشمند، چندین پروژه گمرکی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: محاسبه و ارزش‌گذاری هوشمند کالا، انتخاب هوشمند محموله‌ها برای ارزیابی در ۸۰ گمرک، یکپارچکی ابزارهای کنترلی مانند پلمب هوشمند مجهز به تراشه‌های RFID، دوربین‌های پلاک‌خوان و راهبندهای الکترونیکی، و طرح کارشناس متمرکز ازجمله پروژه‌های مذکور است.

میراشرفی اظهارداشت: اولین مسیری که ابزارهای هوشمند کنترلی گمرک در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، مسیر گمرک شهید رجایی بندرعباس به گمرک غرب تهران است که طی آن محموله‌های تجاری با پلمب های هوشمند مجهز به تراشه‌های RFID و توسط ریدرهایی که در اختیار پلیس هم قرار داده می‌شود کنترل می‌شوند.

‌معاون وزیر اقتصاد، توسعه و تجهیز شبکه اجتماعی (we) مربوط به فعالان مجاز اقتصادی (AEO)، ورود موقت هوشمند کالاها، احراز هویت هوشمند و کارتابل‌ها و دورکاری کارکنان گمرک تا سطوح کارشناسی را از دیگر پروژه‌هایی عنوان کرد که از سوی گمرک در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=8261
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما