۱۳۹۹-۰۶-۰۱ - ۱۳:۵۶

جزئیات تعلیق کارت‌های بازرگانی اعلام شد

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اتمام مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرات سالهای ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ در پایان تیرماه سالجاری اعلام کرد کلیه صادرکنندگان موظف هستند به منظور جلوگیری از تعلیق کارت بازرگانی خود، بر اساس مصوبات کمیته اقدام ارزی تعهدات ارزی خود را طبق دستورالعمل بانک مرکزی ایفا نمایند .

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ حمید زادبوم، اظهار داشت: بر اساس مصوبات کارگروه پایش رفتار تجاری کارتهای بازرگانی واحدهای صادراتی که کمتر از ۳۰ درصد تعهدات ارزی خود را ایفا کرده اند در نیمه شهریورماه تعلیق خواهد گردید لذا این دسته از صادرکنندگان موظفند نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود و افزایش درصد بازگشت ارز حاصل از صادرات خود اقدام نمایند .
رئیس کارگروه پایش رفتار تجاری تاکید کرد: در صورت عدم ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگانی که کمتر از ۷۰ درصد از تعهدات خود را ایفا کرده‌اند نسبت به تعلیق کارت بازرگانی این دسته از صادرکنندگان در پایان شهریورماه اقدام خواهد گردید .
زادبوم افزود: در پایان شهریورماه کارتهای بازرگانی واحدهای تولیدی صادراتی که تعهدات ارزی خود را ایفا نکرده اند تعلیق خواهد شد.
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از صادرکنندگان خواست تا نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود با هدف تامین ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی جهت مواد اولیه، ماشین آلات و کالاهای واسطه‌ای اقدام نموده و مراتب را به سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کنند.
گفتنی است، کارگروه پایش رفتار تجاری از نمایندگان وزارت صمت، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، گمرک ایران و اتاق تعاون ایران تشکیل شده است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=8069
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما