۱۳۹۹-۰۵-۳۰ - ۷:۱۷

وضعیت صادرات غیرنفتی رو به بهبود است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: صادرات غیرنفتی استان طی ۵ ماهه نخست سال جاری کاهش چشمگیری داشته ولی آمارها در این بخش نسبت به ایتدای سال، به تدریج رو بهبود است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛سعید فرخی عصر روز گذشته ۲۹ مردادماه در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته دولت، با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، اظهار کرد: در این شرایط مشکلات بنگاه های اقتصادی طبیعی است و سعی داریم با استفاده از همه ابزارها مانند کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و اختیارات شورای تامین و … به مشکلات رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه قبول ندارم که اکثر واحدهای صنعتی و تولیدی استان تعطیل یا نیمه تعطیل هستند، گفت: آمارها نشان می دهد که وضعیت استان نسبتا خوب است، در نرخ بیکاری نسبت به سال ۹۷ بهبود حاصل شده است، تعداد پروانه و صدور مجوز بهره برداری و جواز تاسیس نیز بهبود یافته است و شرایط رو به پیشرفت است، همچنین نرخ واحدهای دارای حقوق معوق ۵۰ درصد و تعداد کارگران دارای معوقات نیز ۷۶ درصد در سال ۹۸ کاهش یافته است و با وجود شرایط سخت، وضعیت خوبی را شاهدیم.

فرخی با اشاره به صادرات غیرنفتی استان بیان کرد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون میزان صادرات استان مرکزی معادل ۱۸۷ میلیون دلار به ۷۰ کشور و میزان واردات نیز ۹۳ میلیون دلار برآورد شده است ولی صادرات انسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است که دلیل اصلی آن شیوع کروناست.

وی اضافه کرد: البته وضعیت صادرات در ماه های ابتدای سال وخیم بود اما هم اکنون شرایط قدری بهتر شده است.

فرخی گفت: سال ۹۷ و ۹۸ از موفق ترین سال های استان مرکزی در حوزه تجارت خارجی بود به طوری که صادرات ۹۷ به یک میلیارد و ۱۳ میلیون دلار و سال ۹۸ به یک میلیارد دلار رسید ولی شیوع کرونا اجازه افزایش صادرات در پایان سال گذشته را نداد.

معاون استاندار در خصوص وضعیت بازار مسکن در استان مرکزی اظهار کرد: براساس آمارها استان مرکزی یکی از استان های گران کشور در حوزه مسکن است که دلایل مختلفی دارد در همین راستا اقداماتی جهت آسیب شناسی صورت گرفته است و ستاد تنظیم بازار نیز به موضوع ورود کرده است تا مسئله را بررسی کند.

 

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=8003
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما