۱۳۹۹-۰۵-۲۸ - ۱۲:۵۶

شرایط پرداخت غرامت دستمزد به مبتلایان کرونا

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی گفت: تسهیلات جدیدی از سوی این سازمان در زمینه پرداخت غرامت دستمزد به مبتلایان کرونا و حذف فرآیند معرفی به کار اجرا شد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛مهرداد قریب گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت فاصله اجتماعی، جلوگیری از ترددهای غیر ضرور، حفظ و صیانت از سلامتی بیمه شدگان و همکاران سازمان و تسریع و تسهیل در پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگان مبتلا به ویروس کرونا و همچنین در راستای بهبود و به روز رسانی فرآیندها در جهت تسهیل در ارائه خدمات و افزایش رضایتمندی مخاطبین، مجوز عدم نیاز به صدور معرفی به کار و استعلام وضعیت در پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری (در موارد انطباق مدت استراحت با مفاد لیست پرداخت حق بیمه) طی دستورهای اداری در مرداد سال جاری به واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شده است.
وی در مورد ارائه تسهیلات سازمان تأمین اجتماعی در زمینه غرامت دستمزد ایام بیماری بیمه شدگان مبتلا به ویروس کرونا گفت: پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگانی که به استناد گواهی پزشک معالج و مستندات مراکز آزمایشگاهی مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تست PCRآنان مثبت اعلام شده، تا عادی شدن شرایط با رعایت موارد ذیل انجام می‌شود.
قریب افزود: با توجه به تمهیدات پیش بینی شده، بیمه شدگان مبتلا به بیماری کرونا حتی الامکان می‌بایست با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی eservices.tamin.ir نسبت به ثبت درخواست دریافت غرامت دستمزد و بارگذاری مدارک و مستندات پزشکی مربوطه اقدام کنند.
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: واحدهای اجرایی این سازمان موظفند به صورت روزانه به درخواست‌های غیرحضوری مذکور رسیدگی کنند، همچنین در جهت پاسخ به مراجعات حضوری و در موارد خاص لازم است پروتکل‌های بهداشتی دقیقاً رعایت شود.
وی ادامه داد: چنانچه دوره گواهی استراحت پزشکی ارائه شده ۱۵ روز و کمتر باشد، استراحت پزشکی مذکور می‌بایست بدون انجام تشریفات اداری (مربوط به معرفی به مراجع پزشکی و تکمیل فرم معرفی به کار توسط کارفرما) پرداخت شود.
‏قریب گفت: در صورتیکه بیمه شده مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده باشد، پرداخت غرامت دستمزد مربوط به استراحت پزشکی متصل به ایام بستری تا سقف یک ماه بدون نیاز به تأیید مراجع معتمد پزشکی سازمان تأمین اجتماعی بلامانع خواهد بود.
وی در مورد حذف فرآیند صدور معرفی به کار و استعلام وضعیت نیز گفت: در مواردی که بیمه شده اقدام به ارائه استراحت پزشکی و یا مرخصی زایمان می‌کند و حائز یکی از این شرایط باشد، نیازی به صدور فرم معرفی به کار یا استعلام وضعیت و تکمیل آنها توسط کارفرما نبوده و شعب تأمین اجتماعی می‌بایست پس از کنترل عدم ترک کار بیمه شده در لیست پرداخت حق بیمه، نسبت به صدور سند غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری اقدام کنند.
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی افزود: در مواردی که استراحت بیمه شده که به تایید مراجع پزشکی این سازمان رسیده به واسطه «حادثه ناشی از کار» باشد یا در خصوص استراحت‌های «عادی»، «حادثه غیر ناشی از کار» و «کمک بارداری» که روزهای کسرکار (کارکرد) در لیست حق بیمه با دوره استراحت تأیید شده عیناً مطابقت داشته و یا روزهای کسر کار در لیست حق بیمه کمتر از روزهای استراحت باشد، نیازی به صدور فرم معرفی به کار یا استعلام وضعیت و تکمیل آنها توسط کارفرما نیست.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=7925
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما