۱۳۹۹-۰۵-۲۳ - ۸:۰۲

فعالیت های تجاری مرز خسروی هفتگی شد

فرماندار قصرشیرین گفت: فعالیت‌های تجاری و صادرات کالا از مرز رسمی خسروی در این شهرستان که به صورت ۲ روز در هفته انجام می‌شد، به کل روزهای هفته افزایش یافت.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛مرادعلی تاتار افزود: فعالیت تجاری مرز خسروی به دلیل شیوع بیماری کرونا از سوی طرف عراقی با محدودیت هایی مواجه شده بود و صادرات تنها به صورت ۲ روز در هفته انجام می شد که با موافقت فرماندار خانقین عراق این محدودیت ها از امروز لغو و فعالیت تجاری در کل روزهای ایام هفته انجام می شود.

وی اظهار داشت: روزانه ۵۰۰ کامیون کالای ایرانی از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی عراق صادر می شود.

همچنین پیش تر تردد افراد ۲ تابعیتی از مرز خسروی لغو ممنوعیت شد و این مرز برای ۲ تابعیتی ها (عراقی- ایرانی) باز است.

فرماندار قصرشیرین گفت: دستگاه های مستقر در مرز آماده خدمات رسانی به تجار هستند و تردد دو تابعیتی ها نیز از این مرز با رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=7726
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما