۱۳۹۹-۰۵-۱۲ - ۱۲:۴۶

خسارت ۷۴۰۰ میلیارد تومانی کرونا به هتل‌داران

رئیس جامعه هتل‌داران کشور با اشاره به خطر بیکاری ۷۵ هزار نفر از کارکنان و کارمندان هتل‌ها گفت:‌به دلیل شیوع کرونا، هتل‌های کشور بیش از ۷۴۰۰ میلیارد تومان خسارت دیده اند.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتل‌داران کشور  درباره وضعیت هتل‌های سراسر کشور به دلیل شیوع کرونا، اظهار داشت: بیش از ۷۵ هزار نفر در هتل و هتل‌آپارتمان‌های سراسر کشور مشغول به فعالیت بوده‌ که در حال حاضر در معرض خطر بیکاری قرار گرفته‌اند و برخی هم بیکار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برخی از هتل‌ها مجبور به تعدیل نیرو شده‌اند، گفت:‌کرونا ۷۴۰۰ میلیارد تومان خسارت از اسفند تا پایان تیر به هتل‌داران وارد کرده‌‌است برای همین برخی از هتل‌داران ناچار نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند.

رئیس جامعه هتل‌داران کشور ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌ها تا زمانی که واکسن کرونا تهیه نشود و به تولید انبوه در این زمینه دست نیابیم وضعیت هتل‌ها بهبود نخواهد یافت. بر همین اساس حداقل تا یکسال دیگر وضعیت هتل‌ها به همین منوال کنونی خواهد بود.

حمزه‌زاده با اشاره به ضرورت حمایت دولت از جامعه هتل‌داران خاطرنشان کرد: علیرغم بیکاری تعداد زیادی از کارکنان و کارمندان هتل‌ها به دلیل وضعیت اقتصادی نامناسب ناشی از شیوع کرونا، سازمان تأمین اجتماعی همکاری مناسبی جهت پرداخت حقوق بیکاری این افراد نداشته است و امیدوارم دولت تمهیداتی در این راستا در نظر گیرد.

 

منبع: فارس

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=7319
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما