۱۳۹۹-۰۴-۱۰ - ۱۵:۰۲

قیمت مرغ هفته آینده کاهش می‌یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: قیمت گوشت مرغ در استان تهران با توجه به رشد جوجه‌ریزی و تامین نهاده‌های دامی هفته آینده کاهش می‌یابد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛حشمت الله عسگری در مورد علت افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر اظهار کرد: براساس روال گذشته برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم برای شب عید از بهمن تا دی ماه سال گذشته جوجه ریزی ۳۰ درصد افزایش، اما تقاضا ۳۰ درصد کاهش یافت و این ۶۰ درصد فاصله بین عرضه و تقاضا باعث شد نرخ گوشت مرغ به شش هزار تومان کاهش یابد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری با ادامه شیوع ویروس کرونا تقاضا برای خرید گوشت مرغ کاهش یافت، که همین مسئله سبب کاهش جوجه ریزی در دو دوره  ۴۵ روز در ماه‌های فروردین و اردیبهشت و کاهش نهاده‌های دامی و در نهایت افزایش قیمت گوشت مرغ در روزهای اخیر شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران عنوان کرد: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت گوشت گرم مرغ آماده پخت ۱۵ هزار تومان با نوسان پنج درصد کمتر و بیشتر در اختیار استانها است و البته با افزایش جوجه‌ریزی و تامین نهادههای دامی در این ماه روند نزولی قیمت گوشت مرغ آغاز میشود.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، عسگری با بیان اینکه ۴۵ روز طول می کشد تا گوشت مرغ به بازار عرضه شود گفت: با توجه به افزایش جوجهریزی و سرعت در تامین نهادههای دامی به نظر میرسد نرخ گوشت مرغ به زیر قیمت مصوب یعنی ۱۵ هزار تومان کاهش یابد.

 

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=5969
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد