۱۳۹۹-۰۴-۰۹ - ۱۲:۰۸

شرط کاهش قیمت مرغ در بازار

رییس انجمن تولیدکنندگان مرغ گوشتی گفت: تعیین قیمت مصوب ۱۵ هزار تومان برای مرغ از سوی سازمان حمایت با توجه به قیمت نهاده‌ها مناسب نیست.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛محمد یوسفی  درباره آخرین وضعیت قیمت مرغ اظهار کرد: قبل از افزایش قیمت، مرغداران همه در حال زیان بودند برای همین با موافقت وزارت جهاد تولید جوجه را کاهش دادند و هم پرورش دهندگان مرغ دیگر قادر به ادامه تولید نبودند و در نتیجه قیمت افزایش یافت.

رییس انجمن تولیدکنندگان مرغ گوشتی با اشاره به قیمت ۱۵ هزار تومانی مرغ که از سوی سازمان حمایت اعلام شده، افزود: با توجه به اینکه قیمت نهاده دامی بسیار بالا است و نیاز مرغداران توسط شرکت پشتیبانی امور دام تامین نمی‌شود مرغداران ناچار به تامین نهاده از بازار آزاد هستند که برخی از این نهاده‌ها از جمله کنجاله سویا ۲.۵ برابر قیمت مصوب به فروش می‌رسد.

وی گفت: قیمت مصوب ۱۵ هزار تومان با توجه به قیمت نهاده‌ها مناسب نیست مگر اینکه دولت کنجاله سویا را با نرخ مصوب ۲۷۰۰ تومان و ذرت را با نرخ مصوب ۱۵۰۰ تومان در اختیار مرغداران قرار دهد و اگر این اتفاق صورت بگیرد می‌توان انتظار داشت قیمت مرغ کاهش یابد و متعادل شود در غیر این صورت ممکن است از قیمت فعلی نیز بیشتر شود.

یوسفی با بیان اینکه امروز قیمت مرغ برای مصرف کننده ۱۸ هزار تومان است، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر قیمت نهاده‌ها در بازار نمی‌تواند قیمت قطعی را پیش بینی کرد.

رییس انجمن تولیدکنندگان مرغ گوشتی بیان کرد: در صورتی که دولت نهاده‌ها را با قیمت مصوب در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد نرخ هر کیلوگرم مرغ زنده ۹۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان و برای مصرف کننده ۱۵ هزار تومان خواهد بود.

وی تصریح کرد: جوجه ریزی به اندازه کافی صورت گرفته و کمبودی از این بابت نداریم.

 

منبع: میزان

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=5913
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما