۱۳۹۹-۰۳-۲۲ - ۷:۳۳

جداسازی اقتصاد از نفت با استفاده از صنایع دستی

رئیس بسیج اصناف کشور با اشاره به اینکه از طریق توسعه و توجه به موضوع صنعت صنایع دستی می‌توانیم اقتصاد را از نفت جدا کنیم، گفت: توسعه این صنعت، جهش تولید در کشور را به همراه دارد.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛غلامرضا حسن‌پور رئیس بسیج اصناف کشور در مراسم تجلیل از هنرمندان و صنعتگران شهرهای جهانی صنایع دستی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی اظهار داشت: صنایع دستی موضوع مهمی است که با استفاده از آن می‌توانیم اقتصاد را از نفت جدا کنیم و وظیفه ما در بسیج، حمایت از همه مجموعه‌ها به ویژه آنچه ریشه در فرهنگ و تاریخ کشور دارد، است.

وی با بیان اینکه بسیج حلقه اتصال بین مردم، دولت و حاکمیت است، گفت: بسیج اصناف می‌تواند با بازارسازی و ایجاد غرفه، فعالیت هنرمندان صنایع دستی را توسعه دهد.

وی گفت: ما باید دینمان را به هنرمندان صنایع دستی ادا کنیم، بر همین اساس تلاش کردیم با همکاری وزارت اقتصاد و امور مالیاتی، از اخذ مالیات از هنرمندان صنایع دستی جلوگیری شود.

حسن‌پور تصریح کرد:‌ اتاق اصناف و اتاق بازرگانی نقش اساسی در بازارسازی صنایع دستی دارند. ترویج فرهنگی ایرانی – اسلامی و سبک زندگی ایرانی – اسلامی از طریق صنایع دستی قابل اشاعه است. یک کالا سفیر فرهنگی یک کشور محسوب می‌شود و باید به این موضوع توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه برخی از صنایع دستی کشور متأسفانه در حال انقراض است، گفت: شرایط بیمه‌ای برای هنرمندان صنایع دستی باید بهتر از قبل فراهم شود و مجلس جدید تحت عنوان گام دوم انقلاب، ان‌شاالله قدم‌های خوبی در این زمینه برخواهد داشت.

رئیس بسیج اصناف کشور خاطرنشان کرد: گسترش کارگاه‌های صنایع دستی مصداق مسئله جهش تولید و اقتصاد مقاومتی است و اگر به این مسئله توجه کنیم، نتایج مؤثری را شاهد خواهیم بود.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=5224
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما