۱۳۹۹-۰۳-۰۶ - ۱۲:۱۹

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۹۹/۰۳/۰۶

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار ۷۳۹ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۷ میلیون و ۶۱۰ تومان و قیمت دلار ۱۷ هزار و ۷۴۰ تومان است.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۷ میلیون و ۶۱۰ تومان و طرح قدیم ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

قیمت سکه در روزهای اخیر رشد چشم گیری داشت و رسماً رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است؛ سکه درحالی از ۶ میلیون وارد کانال ۷ میلیون شد که طبق اعلام برخی فعالان بازار طلا، سیگنال افزایش قیمت را از بورس دریافت کرده بود. البته بورسی ها نظر دیگری دارند و رشد قیمت دلار را عامل اصلی گرانی سکه ارزیابی می کنند.

بیش از چند هفته  قیمت گواهی سکه یک روزه در بورس کالا ۵۰۰ تا۷۰۰ هزار تومان بیشتر از بازار بود ولی در نهایت طی روزهای اخیر ناظر بورس اعلام کرد:‌ نمادهای معاملاتی گواهی سپرده کالایی سکه طلا به دلیل وجود قیمت های نامتعارف در تابلوی معاملات تا اطلاع ثانوی در مرحله پیش گشایش باقی خواهد ماند.

بعد از آنهم بورس کالا اعلام کرد:‌طبق مصوبه جدید هیات مدیره سازمان بورس، کلیه اشخاص حقوقی به استثنای بازارگردان ها و صندوق های طلا و همچنین کدهای سبد تا اطلاع ثانوی مجاز به خرید اوراق گواهی سپرده کالایی سکه طلای بورس کالا نیستند.

به نظر می رسد ممنوعیت معاملات اوراق گواهی سکه برای حقوقی ها، اثر خود را در بورس گذاشته و مصداق آن هم تشکیل صف های فروش برای سکه های یک روزه است؛ فعالان بازار می گویند دیگر سکه های بورسی جذابیتی برای سرمایه گذاران ندارند.

 

با این حال اما روند صعودی قیمت طلا وسکه در بازار کماکان ادامه دارد که مهمترین دلیل آن افزایش قیمت ارز در بازار آزاد است؛ برهمین اساس هم اکنون قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۸۰  هزار  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۷۳۹ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار ۹۸۵ هزار تومان و هر مثقال طلا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۷۳۰دلار معامله می‌شود.

 

 افزایش قیمت ارز در هفته های اخیر موجب شده تا بار دیگر رکوردهای بالایی برای دلار و یورو در تابلوی صرافی ها ثبت شود؛ برهمین اساس هم اکنون قیمت دلار در بازار آزاد هم‌اکنون ۱۷ هزار و ۷۴۰ تومان و  یورو ۱۹ هزار و ۲۰۰ تومان و درهم امارات ۴ هزار و ۸۸۰ تومان است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم بدون تغییر۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان خریداری می‌کنند، بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان است.

گفتنی است، صرافی ملی قیمت دلار و یورو را نسبت به قیمت‌های نخست روز کاری قبل تغییر نداده است.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=4647
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما