۱۳۹۹-۰۲-۰۳ - ۸:۴۰
معاون وزیر صمت خبر داد:

پرداخت تسهیلات واحد‌های تولیدی قبل از خردادماه

معاون وزیر صنعت گفت: فرایند ارائه تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی برای کارفرمایان در ماه جاری آغاز می‌شود و طبق دستور وزیر صمت تا پیش از خرداد، این کار باید انجام شود.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ سعید زرندی با اشاره به شرایط ویژه ایجاد شده ناشی از شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: کشور‌های مختلف متناسب با توان خود حمایت‌هایی را انجام دادند و در کشور ما هم چند تصمیم گرفته شده که از جمله آن‌ها ارائه تسهیلات ۷۵ هزار میلیارد تومانی برای جبران برخی از آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: دولت حمایت‌های مختلفی از جمله حمایت‌های مالیاتی، ارائه تسهیلات بیمه تامین اجتماعی و امهال بانکی را در نظر گرفته است.

وی گفت: فرایند ارائه تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی به ازای هر کارگر برای کارفرمایان در این ماه آغاز می‌شود و در این راستا وزیر صمت دستور ویژه‌ای صادر کرده است تا پیش از خرداد، این کار انجام شود.

زرندی گفت: تسهیلات از منابع بودجه عمومی نبوده بلکه ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از منابع داخلی بانک‌ها تکلیف شده است که در اختیار واحد‌های تولیدی قرار گیرد و بخشی هم از کاهش ذخیره قانونی بانک‌ها نزد بانک مرکزی تامین شده است.

وی افزود: ۲۶ هزار میلیارد تومان از تسهیلات به سمت خرید‌های اعتباری خانوار‌ها برای افزایش تقاضا هدایت می‌شود و از ۴۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات، ۴۴ هزار میلیارد تومان برای کسب و کار‌ها و ۵ هزار میلیارد تومان هم برای بنگاه‌های بزرگ‌تر اختصاص داده می‌شود.

مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان تهران نیز گفت: کار واحد‌های صنعتی در اوایل سال با ظرفیت ۳۰ درصد آغاز شد و اکنون به حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد رسیده است.

صابر پرنیان افزود: در سه ماهه سوم پارسال، ظرفیت بسیاری از واحد‌های صنعتی فعال شد و رونق خاصی از نظر اشتغال، سرمایه گذاری و فعالیت واحد‌های تعطیل را شاهد بودیم، اما با توجه به شیوع بیماری کرونا به ظرفیت مورد نظر، نرسید.

وی گفت: در شهرک صنعتی شمس آباد، ۱۶۰۰ واحد داریم، اما فقط حدود ۱۰ واحد مشمول مشوق تسهیلاتی سازمان تامین اجتماعی می‌شوند یعنی مصوبه دولت نگاه خاصی به واحد‌های صنعتی ندارد و صنوف را دیده است.
پرنیان با بیان اینکه افزایش هزینه تولید، مشکل سرمایه در گردش و برگشت خوردن چک‌ها از جمله مشکلات

واحد‌های صنعتی است، افزود: امیدواریم تسهیلات ۷۵ هزار میلیارد تومانی دولت، زودتر اجرایی شود و ساز و کار آن به گونه‌ای باشد که واحد‌های صنعتی به ویژه کسب و کار‌های کوچک از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=3382
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما