۱۳۹۹-۰۲-۰۱ - ۱۵:۵۶

تامین ذخایر استراتژیک گوشت قرمز از منابع داخلی

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: این شرکت به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی و دامداران، برای تأمین ذخایر خود از تولیدکنندگان کشورمان گوشت خریداری خواهد کرد.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در جلسه پایش تنظیم بازار گوشت که به میزبانی شرکت پشتیبانی امور دام کشور برگزار شد اعلام کرد: به منظور حمایت از دامداران و تولیدکنندگان داخلی این شرکت ده هزار تن از تولیدات دام سنگین و سه هزارتن دام سبک را با استانداردهای اعلامی شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای تأمین ذخایر استراتژیک خود خریداری خواهد کرد.

حسن عباسی معروفان در این جلسه با بیان جزئیات توزیع گوشت ۴۲ هزار تومان تنظیم بازاری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، از تولیدکنندگان بخش خصوصی خواست تا با هماهنگی‌های همه جانبه با شرکت پشتیبانی امور دام و به منظور حفظ ثبات بازار در این شرایط خاص اقتصادی که به دلیل بروز کرونا مردم متحمل هستند از هرگونه افزایش قیمت گوشت جلوگیری شود.

وی افزود: در حالی که کشور با ذخایر بسیار مطلوب و مناسب گوشت گرم و مرغ مواجه است نیازی به افزایش قیمت نیست و باید بازار با بهترین شرایط در آستانه ماه مبارک رمضان مدیریت شود.

کلامی مدیر کل دفتر تنظیم بازار وزارت صمت نیز در این جلسه به سیاست‌های دولت در حمایت از تولیدکنندگان داخلی اشاره کرد و افزود: درحال برنامه ریزی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر هستیم تا بتوانیم گوشت را با شرایط بهتری به دست مصرف کننده برسانیم.

در ادامه نمایندگان اتحادیه واردکنندگان گوشت نیز به بیان نقطه نظرات خود در خصوص نوسانات قیمت ارز در واردات گوشت، مشکلات انتقال ارز در شرایط تعطیلی بازارهای اروپا به دلیل ویروس کرونا و برنامه ریزی واردات گوشت در صورت نیاز بازار پرداختند.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=3281
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما