۱۳۹۹-۰۲-۰۱ - ۹:۰۰

بیمه فراگیر برای حمایت از صنعت طیور

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بیمه کشاورزی گفت: بیمه فراگیر طیور در ایران از سوی نهاد‌های تخصصی بین المللی به عنوان الگویی موفق شناخته می‌شود.

 به گزارش “ عصر صنعت ” ؛رامین امینی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بیمه کشاورزی  درخصوص بیمه طیور در کشور اظهار کرد: بیمه طیور به منظور حمایت از تولید پروتئین طیور در کشور است و تحت عنوان “طرح بیمه فراگیر طیور” در جبران خسارات وارده به بخش طیور کمک می‌کند.

وی افزود: در این طرح طیف وسیعی از خطراتی همچون سیل، طوفان، زمین لرزه، صاعقه، آتش سوزی غیر عمد وهمچنین حذف کانون‌های آلوده بنابر تشخیص سازمان دامپزشکی و نیز بیماری‌هایی مانند نیوکاسل، برونشیت، آنفلوانزا و غیره تحت پوشش بیمه هستند.
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بیمه کشاورزی با اشاره به حق بیمه بیان کرد: به عنوان مثال می‌توان به حق بیمه (پرداختی مرغدار) به میزان ۲۹۵ ریال برای هر قطعه، در گزینه پایه بیمه نیمچه گوشتی، در قبال حداکثر ۱۳۸ هزار و ۷۲۰ ریال غرامت مندرج در جدول محاسبات بیمه‌ای در سن ۴۲ روزگی، اشاره کرد.
وی ادامه داد: ساز وکار اجرایی این طرح بیمه‌ای به گونه‌ای است که اعتبار بیمه نامه بعد از تولید جوجه در کارخانه‌های جوجه کشی و پس از صدور گواهی‌های بهداشتی و حمل با مجوز دستگاه‌های قانونی ذیربط و مشخص شدن بیمه گذار در محل مرغداری، اعتبار می‌یابد و اصولا در حد فاصل تولید جوجه یک روزه تا زمان ورود به مرغداری بیمه گذار، از پوشش بیمه خارج می‌شود.
امینی خاطر نشان کرد: ایران در شمار معدود کشور‌هایی است که طرح بیمه فراگیر طیور را با مشارکت و همراهی جامعه طیور کشور، وزارت جهادکشاورزی و بانک کشاورزی با موفقیت در کشور اجرا نموده است همچنین از سوی نهاد‌های تخصصی بین المللی به عنوان الگویی موفق شناخته می‌شود.
منبع: میزان
لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=3251
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما