۱۳۹۹-۰۱-۳۰ - ۱۳:۲۰

ثبت ۲ رکود تازه در بورس با رشد ۲۲۵۵۷ واحدی

شاخص بورس با افزایش بیش از ۲۲۵۰۰ واحدی در پایان معاملات روز جاری به ۶۶۸ هزار و ۲۸۷ واحد رسید تا شاهد ثبت دو رکود همزمان در خصوص افزایش نماگر اصلی تالار شیشه ای و تغییر دو کانالی آن باشیم.

به گزارش “ عصر صنعت ” ؛ آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با حداقل رشد ۳.۵ درصدی مواجه شدند.

صعود دسته جمعی شاخص‌ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۲۲۵۴۴ واحد رشد معادل ۳.۴۹ درصد به ۶۶۸ هزار و ۳۲۰ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی – ارزشی» با ۶۰۰۷ واحد افزایش معادل ۳.۴۹ درصد به ۱۷۸ هزار و ۸۷ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۷۹۴۰ واحد افزایش معادل ۳.۵۲ درصد به ۲۳۳ هزار و ۵۰۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۵۲۸۶ واحد افزایش معادل ۳.۵۲ درصد به ۱۵۵ هزار و ۲۹۴ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۱۸۹۳ واحد افزایش معادل ۳.۸۸ درصد به ۸۵۴ هزار و ۶۱۸ واحد، شاخص بازار اول با ۱۷۲۰۵ واحد افزایش معادل ۳.۸۰ درصد به ۴۷۰ هزار ۲۱۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۲۶۹۴ واحد رشد معادل ۳.۰۸ درصد، به یک هزار و ۴۲۹ واحد رسید.

 نمادهای تاثیر گذار

از سویی دیگر امروز ۷ نماد « فولاد با ۱۵۷۳ واحد، فملی با ۱۱۷۱ واحد، رمپنا با ۱۰۵۹ واحد، کگل با ۸۴۰ واحد، وغدیر با ۶۹۱ واحد، تاپیکو با ۶۵۰ واحد و وغدیر با ۶۲۸ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

افزایش شاخص صنایع

این گزارش می افزاید، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «فنی و مهندسی با ۴۰۳ واحد صعود معادل ۷.۴۹ درصد به ۵ هزار و ۷۸۷ واحد، انبوه سازی با ۳۰۶ واحد افزایش معادل ۵.۳۳ درصد به ۶ هزار ۶۶ واحد، ذغال سنگ ۱۲۶۰ واحد رشد معادل ۵ درصد به ۲۶ هزار و ۷۴۷ واحد، اطلاعات و ارتباطات ۳۴ واحد افزایش معادل ۵ درصد به ۷۲۹ واحد، محصولات کاغذ با ۱۰۰۰۰ واحد رشد، معادل ۴.۹۹ درصد به ۲۱۰ هزار و ۲۱۹ واحد، سایر معادن با ۱۴۸۱۰ واحد رشد معادل ۴.۹۹ درصد به ۳۱۱ هزار و ۴۸۵ واحد، حمل و نقل با ۱۲۴۴ واحد رشد معادل ۴.۹۰ درصد به ۲۶ هزار و ۶۳۳ واحد» رسید.

بیشترین افزایش قیمت ها

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می‌کند: قیمت سهام نمادهای «خرینگ، سشاهد، واعتبار، فلوله، رمپنا، ساروم و خزامیا» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «غشهد و کسرام» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در یک ۷۹۸ هزار نوبت معاملاتی، ۵ میلیارد و ۷۴۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۶۱ هزار و ۵۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=3143
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما