۱۳۹۹-۰۱-۲۹ - ۱۰:۴۱

تولید قارچ ۲۵ درصد کاهش یافت

حاجی رجبی گفت: با توجه به بحران فعلی کرونا، تولید قارچ ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش عصر صنعت ؛ رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا بر صنعت قارچ اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا تاثیر منفی و ضرر هنگفتی به اقتصاد دنیا از جمله ایران وارد کرده است.

وی افزود: با توجه به وابستگی تولید به اقتصاد کلان، انجمن قارچ با برخی از تولیدکنندگان بزرگ تدابیری برای آسیب کمتر به صنعت قارچ در زمان شیوع ویروس کرونا اندیشیدند که این امر موجب حفظ و ارتقای سرانه مصرف قارچ شد.

حاجی رجبی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده تولید در حال بررسی است، بیان کرد: با توجه به تورم ۲۰ تا ۳۰ درصدی، افزایش ۲۱ درصدی حقوق و دستمزد و سایر هزینه ها همچون حمل و نقل و مواد پتروشیمی قیمت تمام شده در حال بررسی است، اما با هم اندیشی تولیدکنندگان قیمتی را اعلام خواهیم کرد که به حفظ بازار مصرف کمک کند.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو قارچ فله درجه یک را ۱۴ هزار تومان و قارچ بسته بندی را ۱۵ هزار تومان اعلام کرد.

وی از کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی تولید قارچ خبر داد و گفت: با توجه به بحران کرونا، تولید کامپوست ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یافته است که تا یک ماه آینده پیش بینی می شود به وضعیت قبلی برگردیم.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تغییر ذائقه مردم به تولیدکنندگان توصیه می شود که اقدام به عرضه قارچ بسته بندی و با کیفیت کنند.

گزارشی از مسمومیت قارچ های وحشی نداشتیم

حاجی رجبی با اشاره به اینکه گزارشی از مسمومیت قارچ های وحشی نداشتیم، گفت: امسال با وجود بارش های مناسب، قارچ های خودرو آن طور که باید رشد نکردند، اما هماهنگی های لازم با جهاد کشاورزی استان ها مبنی بر اطلاع رسانی و آگاهی مردم صورت گرفته است‌.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه قارچ های وحشی از لحاظ ظاهر تفاوتی با قارچ های خوراکی ندارند، از این رو تدابیر لازم برای اطلاع رسانی مردم در بیابان و جنگل ها باید اندیشیده شود تا افراد از مصرف اجتناب کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=3096
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما