۱۳۹۹-۰۱-۲۶ - ۱۱:۳۰

نحوه فعالیت اصناف تهران از سی‌ام فروردین

براساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت، اصناف در تهران می‌توانند به صورت مشروط فعالیت خود را از سی‌ام فروردین ماه آغاز کنند.

به گزارش عصر صنعت ؛ با شیوع ویروس کرونا در اسفندماه ۹۸، براساس تصمیم های اتخاذ شده توسط دولت برای جلوگیری از افزایش شیوع این ویروس، اصناف تعطیل و فعالیت آنها به جز واحدهایی که اقلام و خدمات اولیه شهروندان را ارائه می کردند، ممنوع اعلام شد.

حال پس از حدود یک ماه تعطیلی، براساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت و اتاق اصناف، از شنبه ۳۰ فروردین ماه، اصناف در تهران امکان بازگشایی و فعالیت دارند به شرط رعایت پروتکلی خاص.

برهمین اساس، بهنام نیک منش در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره بازگشایی اصناف در تهران از ۳۰ فروردین ماه ۱۳۹۹، گفت: اصناف در برخی شهرها از ۲۳ فروردین ماه آغاز به کار کرده اند و در تهران نیز از شنبه ۳۰ ام فروردین ماه برخی اصناف امکان بازگشایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده را دارند.

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران افزود: تمامی این پروتکل ها از سوی وزارت بهداشت به اتاق های اصناف اعلام شده است.

اصناف ثبت نام کنند

همچنین قاسم نوده فراهانی، رییس اتاق اصناف تهران نیز در گفتگویی اعلام کرد: اصنافی که از شنبه هفته آینده اجازه دارند فعالیت خود را در تهران آغاز کنند حتما باید در وب سایت وزارت بهداشت ثبت نام کنند. این ثبت نام به منزله تعهد اجرای کامل ضوابط بهداشتی مصوبه ستاد مقابله با کرونا است.

وی گفت: بعد از ثبت نام برگه‌ای قابل چاپ به اصناف ارائه می‌شود که مجموعه تعهدات آن‌ها را نشان می‌دهد و حتماً باید این برگه را در محل کار و پشت شیشه نصب کنند. این تعهدات شامل رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک و دستکش و همچنین قرار دادن مواد ضدعفونی در محل کار است.

نوده فراهانی گفت: بازرسان وزارت بهداشت، اصناف، تعزیرات و نیروی انتظامی بر رعایت دستورالعمل‌ها و همچنین لزوم ثبت نام و نصب برگه تعهد مربوطه در محل کار نظارت می‌کنند و هر واحدی که این برگه را نصب نکرده باشد پلمب خواهد شد. همچنان برخی از کسب و کارها از جمله تالارها، قهوه خانه‌ها، رستوران ها، استخرها، ورزشگاه‌ها و پاساژها باید همچنان تعطیل باشد.

وی همچنین با اشاره به موضوع مالیات بر ارزش افزوده که پرداخت آن تا ۳۰ فروردین به تعویق افتاده بود، گفت: با توجه به تعطیلی کسب و کارهای مختلف نامه‌ای را به رییس سازمان امور مالیاتی نوشته و درخواست کرده ایم تا این مالیات تا آخر خرداد به تعویق بیفتد.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اعلام کرد که اصناف و صنایع تا ساعت ۲۴ روز ۲۸ فروردین فرصت دارند تا برای اجرای گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی در سامانه ثبت‌نام کنند.

به گزارش وزارت بهداشت، احمد جنیدی روز یکشنبه درباره ثبت نام اصناف در سامانه وزارت بهداشت بیان داشت: مشاغل پُرخطر در تهران و سایر شهرستان‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل است و همه صاحبان مشاغل پُرخطر و کم خطر خصوصی، دولتی، خیریه شامل صنف، کارگاه، صنعت و واحدهای خدماتی تولیدی باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: فعالیت‌های پُرخطر برای شیوع کرونا در حوزه اصناف شامل آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی و سالن مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم نت، قهوه خانه‌ها، چایخانه‌ها و تریا، اماکن اقامتی، هتل‌ها، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی، سینماها،  جشنواره‌ها و نمایشگاهای هنری و فرهنگی هستند که ضمن ثبت نام در سامانه، منتظر اعلام ستاد بازگشایی خواهند بود.

جنیدی افزود: پس از اتمام این مهلت، با صاحبان حرف و مشاغلی که ثبت نام نکرده‌اند به منظور پیشگیری از انتقال کرونا برابر قانون برخورد خواهد شد. وی اظهار داشت: توصیه می‌شود همه صنایع شامل صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاهی، خودروسازی، شیمیایی، فلزی، معدن و غیره و همه خدمات از جمله بیمارستان ها، داروخانه ها مطب ها، آزمایشگاه ها، مراکز فیزیوترابی، پیشخوان‌ها، مدارس، دانشگاه ها، آموزشگاه‌ها و همه مراکز خدمت رسانی و اصناف و شرکت‌ها و مانند آن در مهلت تعیین شده در سامانه ثبت نام کنند و تاکید می‌شود ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند.

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=2991
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما