۱۳۹۹-۰۱-۲۵ - ۱۱:۲۶

۶ درخواست مالیاتی رئیس اتاق تهران از جهانگیری

رئیس اتاق بازرگانی استان تهران در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور در رابطه با تکالیف مالیاتی مؤدیان و تمدید مهلت آنها ۶ درخواست ارائه کرد.

به گزارش ” صدای صنعت ” ؛ مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی استان تهران در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور در رابطه با تکالیف مالیاتی مودیان و تمدید مهلت آنها ۶ درخواست ارائه کرد.

در این نامه به اسحاق جهانگیری آمده است: با عنایت به تشدید بحران اقتصادی متاثر از شیوع ویروس کرونا و آثار خسارت بار آن بر وضعیت کلی بنگاه های اقتصادی، شامل محدودیت حضور اعضاء کلیدی واحدهای اقتصادی بخش خصوصی اعم از مدیران و عوامل حسابداری و حسابرسی و سایر تاثیرات سوء مشخص، قابل پیش بینی، متقابل و اپیدمیک آن بر فضای عمومی کسب و کار، مستدعی است، به عنوان بخشی از اقدامات حمایتی دولت در امر خطیر تداوم حیات فعالان اقصادی مذکور، نسبت به تصویب موارد ذیل دستور فرمایید:

۱- مواعد مقرر در مواد (۱۰۰) و (۱۱۰) قانون مالیات های مستقیم، موضوع تسلیم اظهارنامه های مالیاتی مودیان حقیقی و حقوقی، همچنین گزارشات موضوع مواد (۱۶۹ مکرر) و (۲۷۲) قانون مذکور و اظهارنامه مالیاتی موضوع ماده (۲۱) قانون مالیات بر ارزش افزوده، در سال ۱۳۹۹ به مدت ۳ ماه تمدید گردد.

۲- متناسب با تمدید درخواستی در بند یک نامه حاضر، مواعد موضوعه رسیدگی مالیاتی قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده، حسب مورد به مدت ۳ ماه تمدید گردد.

۳- سررسید و مهلت مقرر در بخشنامه اخیر سازمان امور مالیاتی، موضوع نحوه بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۹ تمدید گردد.

۴- عملیات وصول و اجراء مالیات موقتا در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۹ متوقف گردد.

۵- سررسید پرداخت اقساط بدهی قطعی مالیاتی مودیان در سال ۱۳۹۹ به مدت ۳ ماه تمدید گردد.

۶- مقررات مربوط به تعیین خسارت بنگاه های اقتصادی جهت برخورداری از تسهیلات ماده ۱۶۵ قانون مالیات های مستقیم، با رعایت مواد ۱، ۲، ۳ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، تدوین و تصویب گردد.

 منبع: فارس

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=2940
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما