۱۳۹۹-۰۱-۲۵ - ۱۵:۴۸

مشکلات فروشندگان آبمیوه وبستنی بعد از شیوع کرونا

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و کافی شاپ گفت: مشکل اغلب واحدهای صنفی عرضه کننده آبمیوه و بستنی تامین اجاره بها و مالیات است لذا از دولت انتظار می‌رود در شرایط فعلی حداقل دریافت مالیات را به تعویق اندازد.

به گزارش ” عصر صنعت” ؛ اسکندر آزموده سفیدی در رابطه با مشکلات صنف تولید کنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و کافی‌شاپ با توجه به شیوع ویروس کرونا،‌در کشور گفت: به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اتحادیه اصناف در تهران فعالیت این صنف را به مانند بسیاری از صنوف دیگر با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا در دوران شیوع ویروس کرونا ممنوع اعلام کرد؛ بنابراین واحدهای صنفی عرضه کننده آبمیوه، بستنی و کافی شاپ از پیش از تعطیلات نوروز ۹۹ تاکنون تعطیل بوده و اجازه فعالیت ندارند.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و کافی شاپ، اظهار داشت: البته بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا مقرر شده تا فعالیت این صنف، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از ۳۰ فروردین ماه ۹۹ آغاز شود.

آزموده سفیدی اظهار داشت: البته این واحدهای صنفی فقط مجاز خواهند بود تا تولیدات خود را به صورت کالای بیرون‌بر عرضه کنند و مجوز ورود مشتری به داخل مغازه را ندارند.

وی اظهار داشت:‌با توجه به تعطیلی این واحدهای صنفی این بخش در یک ماه اخیر، اغلب فعالان این صنف برای تامین هزینه‌های اجاره بها،‌مالیات و حقوق کارگران دچار مشکل شده‌اند بنابراین از دولت توقع داریم تا در راستای جلوگیری از ضرر بیشتر به فعالان این صنف، حداقل زمان پرداخت مالیات‌ها را به تعویق اندازد.

 رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و کافی شاپ، اظهار داشت: به هر حال این شرایط برای اغلب صنوف با توجه به شیوع ویروس کرونا به وجود آمده که از یک طرف بازگشایی واحد صنفی ممکن است منجر به شیوع بیشتر بیماری شود و از طرف دیگر عدم بازگشایی این واحدهای صنفی لطمات جبران ناپذیری به لحاظ اقتصادی به صنوف وارد می‌کند.

آزموده سفیدی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد از واحدهای صنفی عرضه کننده آبمیوه و بستنی مستاجر هستند، گفت:  اجاره بهای اغلب این واحدهای صنفی مقادیر قابل توجهی است و ممکن است اجاره بهای یک واحد صنفی در این بخش بین سه تا ۲۰ میلیون تومان باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که وضعیت کارگران واحدهای صنفی این بخش چگونه است و آیا اخراج کارگران به علت عدم توانایی پرداخت حقوق توسط کارفرما، در یک ماه اخیر انجام شده است، گفت: به دلیل تعطیلی اتحادیه اطلاعی در این خصوص ندارم و با بازگشایی اتحادیه از هفته آینده احتمالا مراجعات در این خصوص خواهیم داشت. اما فعلا نمی‌توانند در این مورد اظهار نظر کنم.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و کافی شاپ، همچنین در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه آیا تضمینی برای عرضه مواد خوراکی به صورت کاملا بهداشتی پس از بازگشایی این واحدهای صنفی وجود دارد،‌گفت: واحدهای عرضه کننده مواد غذایی همیشه ملزم به رعایت نکات بهداشتی بوده‌اند و در این شرایط قوانین سخت گیرانه‌تری برای آنها لحاظ شده که با تعهد در خصوص اجرای پروتکل‌های بهداشتی اجازه فعالیت خواهند داشت واگر آن پروتکل‌ها را رعایت نکنند به صورت قانونی با آنها برخورد خواهد شد.

آزموده‌سفیدی همچنین گفت: بخش عمده‌ای از درآمدهای واحدهای صنفی آبمیوه و بستنی از اسفند تا پایان شهریور حاصل می‌شود و اغلب در نیمه دوم سال درآمد این واحدهای صنفی به حداقل ممکن می‌رسد که با توجه به شرایط شیوع کرونا، از اسفند ماه سال گذشته فعالان این صنف دو ماه پرکار و پردرآمد سال خود را از دست داده‌اند.

 

منبع: فارس

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : http://asrsanat.com/?p=2950
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما